کاخ سفید: اسرائیل در جریان عملیات‌هایش در غزه قوانین بین‌المللی را نقض نمی‌کند


سخنگوی کاخ سفید با حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان فلسطینی در نواز غزه، مدعی شد که واشنگتن شاهد هیچ‌گونه نقض قوانین بین‌المللی در عملیات‌های این رژیم نیست.

11/8/2023 8:49:51 AM
کد خبر: 12662

سخنگوی کاخ سفید با حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان فلسطینی در نواز غزه، مدعی شد که واشنگتن شاهد هیچ‌گونه نقض قوانین بین‌المللی در عملیات‌های این رژیم نیست.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید،  در پاسخ به سوالی در رابطه با حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها در غزه، گفت: اسرائیل در نبرد خود با حماس در محدوده‌های شهری با تصمیمات سختی روبه‌رو است.
وی ادامه داد: ایالات متحده در اقدامات اسرائیل در نوار غزه شاهد نقض قوانین بین‌المللی نبوده است و بنابراین به تمامی سوالات در رابطه با تک‌تک حملات جدید پاسخ نخواهد داد.
سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با تمامی مسائل در توافق نیستند.

از سوی دیگر جان کربی در رابطه با درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی، بیان کرد: حماس نمی‌تواند بخشی از معادلات در هدایت غزه باشد. ما نمی‌توانیم به پیش از ۶ اکتبر بازگردیم. اشغال مجدد نواز غزه توسط نیروهای اسرائیلی نیز تصمیم درستی نیست.
این مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد که واشنگتن نمی‌توانست پس از خروج روسیه از پیمان کنترل تسلیحاتی در این توافق باقی بماند.
وی در این‌باره گفت: نمی‌دانم چگونه می‌توانستیم عدم خروج‌مان از این توافق را توجیه کنیم.

جان کربی همچنین با اشاره به حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه خاورمیانه، گفت: در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از تهدید علیه تشکیلات ما در سرتاسر منطقه وجود ندارد.

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شد.
به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.
از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه، آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.
رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.
تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه از اثرات حملات رژیم صهیونیستی و جان‌باختن بیش‌از ۱۰ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه بوده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.