تانک‌های رژیم صهیونیستی بیمارستانی دیگر در غزه را محاصره کردند


جمعیت هلال احمر فلسطین از محاصره بیمارستان الاهلی در غزه توسط تانک‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

11/16/2023 10:19:44 PM
کد خبر: 12724

به گزارش سارنا به نقل از فارس، جمعیت هلال احمر فلسطین لحظاتی پیش اعلام کرد تانک‌های اسرائیلی بیمارستان الاهلی در نوار غزه را محاصره کرده‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد گفت که در حال حاضر در این بیمارستان در شهر غزه «یک حمله خشن» در حال انحام است. این گوره اعلام کرده که تیم‌های آنها قادر به حرکت و دسترسی به افراد زخمی نیستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱۵۰۰ هزار نفر منجر شده است. 

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود روز گذشته (چهارشنبه) به بیمارستان الشفاء حمله کرد و علی‌رغم مخالفت‌های جهانی، کارکنان و بیماران این بیمارستان را مورد بازجویی قرار داد.

محمد ابو سلمیه رئیس بیمارستان الشفاء امروز پنشجنبه اوضاع این بیمارستان را فاجعه‌بار توصیف کرد و گفت: افراد حاضر در بیمارستان، از تشنگی فریاد می‌زنند.

ابوسلمیه با اشاره به اینکه تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت بیمارستان همچنان ادامه دارد، تأکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند از ساختمانی به ساختمان دیگر برود. ارتباط ما با همکارانمان قطع شده است.

وی با بیان اینکه پهپادهای اسرائیلی بی‌وقفه در حال پرواز بر روی بیمارستان هستند، تصریح کرد: نظامیان صهیونیست در بخشها در حال گشت‌زنی هستند و چند جنازه را با خود برده‌اند. ما حدود 80 جنازه را در صحن بیمارستان دفن کرده‌ایم.

این مقام فلسطینی خاطر نشان کرد: اکسیژن موجود در بیمارستان کاملا تمام شده است. داستان‌سراییها اسرائیلی درباره ورود سلاح بیمارستان، کذب محض است. از داخل بیمارستان، یک گلوله هم به سمت نیروهای اسرائیل شلیک نشده است. پس افراد مسلح [وابسته به مقاومت] کجا هستند؟.

رژیم صهیونیستی با این بهانه که گروه حماس از بیمارستان الشفاء به عنوان مقر فرماندهی و عملیاتی خود استفاده می‌کند به این بیمارستان حمله کرد اما تا کنون هیچ شواهدی در تأیید ادعای خود ارائه نداده است.

تنها سند ادعایی که صهیونیست‌ها تا کنون در تأیید این ادعا مطرح کرده‌اند فیلمی است که یک نظامی رژیم روز گذشته منتشر کرد و توسط بسیاری از کاربران در فضای مجازی به سخره گرفته شد. در آن فیلم، نظامی اسرائیلی یک لپ‌تاپ، چند سی‌دی، یک پوتین نظامی و چند سلاح کلاشنیکف را به عنوان شواهد حضور حماس در بیمارستان عنوان می‌کند.

بعد از انتشار این ویدئو، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای تصریح کرد تصاویری که اسرائیلی‌ها منتشر کرده‌اند برای توجیه حمله به این بیمارستان کافی نیستند.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «بیمارستان‌ها به موجب قوانین انسان‌دوستانه سازمان ملل از مصونیت‌های ویژ‌ه‌ای بهره‌مند شده‌اند.»

وی اضافه کرد: «بایستی به پزشکان، پرستاران، آمبولانس‌ها و سایر اعضای کادر درمان اجازه داد کارشان را انجام دهند و بیماران نیز باید تحت حفاظت قرار گیرند.»

این مقام سازمان ملل تأکید کرد: «بیمارستان‌ها تنها در شرایطی از این مصونیت‌ها معاف می‌شوند که بتوان نشان داد که برای انجام اقداماتی خطرناک خارج از وظایفشان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اسرائیل هیچ شواهدی در تأیید این موضوع ارائه نکرده است.»

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.