سیلاب در راه مازندران/ رانندگان از مسیر کوهستانی تردد نکنند


مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: احتمال وقوع سیل و سیلاب در دو روز آینده وجود دارد و رانندگان و مسافران لازم است از تردد در مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

11/16/2023 11:37:24 PM
کد خبر: 12729

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حسینعلی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: براساس پیش بینی هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی صادر شده است و با تقویت جریان‌های مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از فردا تا صبح شنبه شاهد بارندگی در مناطق مختلف مازندران به ویژه در بخش‌های غربی استان هستیم.

وی افزود: وزش باد شدید و رعد و برق همچنین کاهش دمای استان و احتمال تگرگ و مه‌گرفتگی پیش بینی هواشناسی در دو روز آینده است که احتمال وقوع سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه سیلابی‌شدن مسیل‌ها و مسیرهای رودخانه‌ای و  طغیان رودخانه‌ها را خواهیم داشت، تصریح کرد: وزش باد نسبتا شدید، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، وقوع صاعقه و کاهش دید پیش‌بینی شده است. با گسترش حجم بارندگی‌ها اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی در جاده هراز و کندوان را شاهد خواهیم بود.

به گفته مدیرکل بحران استانداری مازندران  در رگبارهای بارشی احتمال خسارت به سازه‌های کم‌مقاوم و پل‌های خسارت دیده  وجود دارد و بنابراین رعایت هرگونه مسائل ایمنی اهمیت دارد.

وی به آماده باش نیرو‌های امدادی استان اشاره کرد و افزود: همه نیروهای خدماتی با تمام تجهیزات برای خدمات‌رسانی در سیلاب احتمالی آمادگی دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از رانندگان و مسافران خواست هنگام تردد در جاده‌های محور‌های کوهستانی با رعایت نکات ایمنی با احتیاط کامل در مسیرها برانند.

محمدی به کوهنوردان نیز توصیه کرد از اسکان در حاشیه رودهای استان پرهیز کنند.

وی از طبیعت‌گردها خواست از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی بپرهیزند.

محمدی به  دامداران ساکن در شهرها و روستاهای کوهستانی توصیه کرد دام‌های خود را از حاشیه رودخانه‌ها و نقاط مرتفع دور کنند و از تردد در حاشیه رودها پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از شهرداران خواست با پاکسازی جوی‌ و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی خطرات آسیب سیلاب را در مسیر شاخه شکسته‌ها کاهش دهند.

 وی گفت: مقاوم سازی داربست‌ها و تابلو‌ بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها نیز اهمیت دارد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.