اردوغان: اسرائیل تسلیحات هسته‌ای دراختیار دارد


رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز جمعه گفت که رژیم صهیونیستی تسلیحات هسته‌ای دراختیار دارد، اما این حقیقت را پنهان می‌کند.

11/18/2023 8:51:44 AM
کد خبر: 12741

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز جمعه گفت که رژیم صهیونیستی تسلیحات هسته‌ای دراختیار دارد، اما این حقیقت را پنهان می‌کند.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین گفت: «آیا اسرائیل هم‌اکنون تسلیحات هسته‌ای دارد؟ بله اما اگر این را از اسرائیل بپرسید پاسخ مثبت نمی‌دهند؛ چراکه آن‌ها به خوبی دروغ می‌گویند.»
اردوغان در ادامه عنوان کرد که به دلیل عملیات رژیم صهیونسیتی دیگر چیزی در غزه باقی نمانده است.
وی تصریح کرد: «راستش را بخواهید هیچ‌کسی درباره آنچه که پس از ۷ اکتبر رخ داده صحبت نمی‌کند. متاسفانه ۱۳ هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌ که بسیاری از آن‌ها زنان، کودکان و سالمندان بوده‌اند. دیگر چیزی در نوار غزه باقی نمانده است.»
جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.
آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی چندی پیش در اظهاراتی که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد، گفته بود یکی از گزینه‌های رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه انداختن بمب هسته‌ای در این منطقه است.
اظهارات الیاهو با انتقاداتی در داخل و خارج مواجه شد به طوریکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، اظهارات این وزیر واقعیت ندارد و رژیم صهیونیستی و ارتش آن بر اساس «معیارهای قوانین بین‌المللی برای ممانعت از آسیب رسیدن به افرادی که نقشی در جنگ ندارند،» تلاش می‌کنند.
انتهای پیام

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.