هزینه‌کرد ۱۳۰۰ میلیاردی بیمه سلامت بابت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان بابت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به مراکز درمانی طرف قرارداد خود هزینه پرداخت کرده است.

11/20/2023 9:05:38 AM
کد خبر: 12763

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، مهدی رضایی با بیان این‌که اجرای تعرفه‌گذاری خدمات و مراقبت‌های پرستاری از سال 99 در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: جلسات کارشناسی و تحلیلی این قانون در سال 1400 ادامه پیدا کرد که سازمان‌های بیمه‌گر پایه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان سندیکای بیمه تکمیلی و نظام پرستاری در این جلسات شرکت داشته‌اند که در نهایت در اردیبهشت ماه سال 1401 آیین‌نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌ای پرستاری توسط هیئت وزیران تصویب و به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت نیز جهت بهره‌مندی و رضایت پرستاران که در سطح بیمارستان‌ها به مردم شریف ایران خدمت‌رسانی می‌کنند بلافاصله قواعد و قوانین آیین‌نامه را در سامانه‌ رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری و سرپایی پیاده‌سازی کرد.

وی تصریح کرد: در سال 1401 سازمان بیمه سلامت بابت این خدمات به مراکز طرف قرار داد خود مبلغی بالغ بر 1300 میلیارد تومان پرداخت کرده و در سال 1402 نیز این خدمات از 17 کد خدمت به 27 کد خدمت افزایش یافت.

پرستار , وزارت بهداشت , صندوق بیمه خدمات درمانی | بیمه سلامت ,

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.