به گزارش سارنا به نقل از مهر، اصغر باقرزاده در این باره گفت: بر اساس برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی و محور هویت، مدیران مدارس زمینه کنش گری دانش آموزان را فراهم میکنند به نحوی که هر دانش آموز عضو یکی از تشکلهای دانش آموزی میشود و مدیران مدارس برای هریک از تشکلهای دانش آموزی یک نفر از دانش آموزان علاقه مند و توانمند مدرسه را به عنوان رئیس تشکل انتخاب کنند.
وی ادامه داد: ما در مدارس ۶ تشکل شامل بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، هلال احمر، هیأت دانش آموزی، پیشتازان گروه جهادی، هیأت مذهبی و شورای دانش آموزی داریم که این امکان برای همه دانش آموزان علاقه مند فراهم شده است تا از ابتدای سال تحصیلی جاری در یکی از تشکلها بنا بر علاقه خود عضو شوند.
وی اظهار کرد: مسئولان تشکلهای دانش آموزی تعریف شده در سامانه سیدا توسط مدیران مدارس این دسترسی را دارند که نسبت به پیگیری امورات مرتبط با مأموریتهای تشکل خود در مدرسه اقدام کنند.
معاون وزیر با اشاره به ضرورت میدان دادن به دانش آموزان، جوانان و نوجوان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در حال حاضر این امکان برای مسئولان تشکلهای دانش آموزی فراهم شده است که از طریق سامانه my.medu.ir و بخش نورینو وارد تشکل خود شوند و موارد مختلف را پیگیری و اخبار، اطلاعیه و مأموریتها را از سطوح استانی، کشوری و شهرستانی دریافت کنند همچنین نسبت به گروه بندی و تعیین مسئولین کمیتههای زیرمجموعه خود اقدام کنند. این امکان برای مسئولان تشکلها وجود دارد که گزارش فعالیتهای خود را ارسال کنند و در زمینه به اشتراک گذاری تجارب، با سایر تشکلها و رصد و ارزیابی فعالیتهای مدارس، کنش گری لازم را داشته باشند.
باقرزاده گفت: با توجه به ضرورت انگیزه بخشی به فعالیتهای تشکلهای دانش آموزی، سیستم امتیازدهی برای کنش گری دانش آموزان در قالب تشکلهای دانش آموزی در نظر گرفته شده است که هر تشکلی به واسطه کمیت و کیفیت فعالیتهایی که دارد، میتواند جایگاه و رتبه خود را ارتقا دهد. مدارسی موفق هستند که مسئولان تشکلهای دانش آموزی قوی انتخاب کرده و تشکلهای دانش آموزی بتوانند کنش گری فعالتری داشته باشند.
این مقام مسؤول ادامه داد: تشکلهای دانش آموزی مأموریت این را دارند که پیگیری لازم را برای اجرایی کردن مفاد برنامه فراگیر و حل مسائل پرورشی، تربیتی و آموزشی در تمام ساحتهای شش گانه برعهده بگیرند و بازوان اجرایی مدیران مدارس، مربیان و معاونین پرورشی باشند که اگر مدیران مدارس به آنان باور داشته باشند منشأ اقدامات مؤثر خواهند بود.
علی قدمی
نظر بدهید