هاآرتص: ۶۹۴ هزار آمریکایی در حمایت از فلسطین تظاهرات کرده‌اند


روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی، در گزارشی به مقایسه آمار تجمعات حمایتی در آمریکا از غزه و تل‌آویو پرداخت و نوشت که ۶۹۴ هزار آمریکایی در حمایت از فلسطین به خیابان آمده‌اند.

12/6/2023 1:29:58 PM
کد خبر: 12892

به گزارش سارنا به نقل از فارس، هاآرتص با استناد به داده‌های کارشناسان و موسسات آمریکایی گزارش داد که ۶۹۴ هزار آمریکایی در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده‌اند در حالی که تنها ۲۹۳ هزار آمریکایی برای حمایت از اسرائیل تجمع کرده‌اند.

این رسانه عبری در آماری کلی از تعداد تجمعات در آمریکا نوشت که، بیش از یک میلیون آمریکایی در ۲۶۰۰ راهپیمایی در حمایت از فلسطینی‌ها یا اسرائیلی‌ها شرکت کرده‌اند. در مجموع نیز یک اندیشکده اسرائیلی گزارش داده بود که حدود ۹۵ درصد از تجمعات نقاط مختلف جهان، مختص حمایت از فلسطین بوده است.

طی هفته‌های گذشته و با تنگ‌ترشدن حلقه محاصره ارتش رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و تداوم بمباران فلسطینیان، آمریکا مانند سایر نقاط جهان شاهد تظاهرات‌های حمایتی از فلسطین به ویژه در واشنگتن‌ دی‌سی، پایتخت خود بود.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه با انتشار یک فیلم از این تجمعات نوشته بود که «هزاران نفر در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا تجمع کردند تا با فلسطین اعلام همبستگی کنند و از اسرائیل در بحبوحه درگیری با گروه فلسطینی حماس درخواست آتش بس کنند».

خبرگزاری «رویترز» به جنبه اقتصادی حمایت آمریکایی‌ها از فلسطین پرداخته و گزارش داد که توزیع کنندگان کالا در آمریکا می‌گویند فروش چفیه فلسطینی از زمان شروع جنگ در نوار غزه در روز هفتم اکتبر به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

طبق اذعان رسانه‌های غربی، حمایت‌ها از فلسطین در بزرگترین کشور حامی اسرائیل، در حالی رو به افزایش است که  نیروهای امنیتی آمریکا در برخی تظاهرات‌های مدت اخیر، با توسل به زور چفیه را از تظاهرات‌کنندگان می‌گرفتند و آن‌هایی را که چفیه می‌پوشند مورد آزار کلامی و فیزیکی قرار می‌دهند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.