حماس: وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا، مشارکت مستقیم در کشتار ملت فلسطین است


«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اقدام آمریکا در وتوی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه شده بود را به شدت محکوم کرد.

12/9/2023 8:29:20 AM
کد خبر: 12897

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، «عزت الرشق » عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: وتوی آمریکا علیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه است، موضعی غیراخلاقی و غیرانسانی است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد، مانع تراشی واشنگتن در صدور قطعنامه برای توقف جنگ، مشارکت مستقیم با اشغالگران در کشتار ملت فلسطین و ارتکاب جنایات بیشتر در پاکسازی قومی است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از تایید 13 کشور، مخالفت و وتوی آمریکا و رای ممتنع بریتانیا، در تصویب قطعنامه برای آتش بس بشردوستانه در غزه ناکام ماند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری انسان دوستانه در غزه حمایت نمی‌کند.

نماینده آمریکا در شورای امنیت همچنین مدعی شد: نمی‌توانیم به قطعنامه‌ای رأی دهیم که تروریسم حماس علیه غیرنظامیان اسرائیلی را محکوم نکند.!

بر اساس این گزارش، بریتانیا به پیش نویس این قطعنامه رای ممتنع داد و سایر اعضای شورا به این قطعنامه رای مثبت دادند.

نماینده چین در شورای امنیت گفت: ما متاسفیم که ایالات متحده از وتوی خود علیه قطعنامه‌ای که خواستار آتش بس در غزه با وجود ادامه کشتار در آنجاست، استفاده کرد.

 نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل با انتقاد از اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس انسانی در غزه گفت: آمریکا باز هم مانع آتش بس در غزه شد و ممانعت از آتش‌بس یعنی حکم اعدام آمریکا برای هزاران و شاید ده‌ها هزار فلسطینی.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.