بایدن: نتانیاهو نمی‌تواند بگوید کشور فلسطین در آینده اصلاً وجود نخواهد داشت


رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوست خوبی برای اوست، اما گفت: «اما من فکر می‌کنم او باید تغییر کند و با این دولت در اسرائیل، حرکت برای او دشوار است».

12/13/2023 8:41:02 AM
کد خبر: 12940

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه گفت: «اسرائیل می‌تواند روی حمایت ما و حمایت اروپا و جهان حساب کند، اما به دلیل بمباران بی‌رویه [غزه] در حال از دست دادن این حمایت است».

بایدن طی سخنرانی در یک همایش انتخاباتی توضیح داد: «ما باید اسرائیلی‌ها را به گونه‌ای متحد کنیم که راهکار دو دولتی را انتخاب کنند. من از کنگره خواستم که از اسرائیل حمایت بیشتری کند».

وی خطاب به کابینه تل‌آویو اظهار داشت: «اشتباهاتی را که ما در ۱۱ سپتامبر مرتکب شدیم، تکرار نکنید. انجام بسیاری از کارها مانند اشغال افغانستان هیچ توجیهی نداشت».

رئیس جمهور آمریکا درباره نتانیاهو نیز افزود: «نتانیاهو نمی‌تواند بگوید که در آینده اصلاً کشور فلسطینی وجود ندارد. نتانیاهو دوست خوبی است، اما من فکر می‌کنم او باید تغییر کند و با این دولت در اسرائیل، حرکت برای او دشوار است».

بایدن ضمن تکرار حمایت از تل‌آویو، مدعی شد: «اگر اسراییل نبود، باید یکی را اختراع می‌کردیم. امنیت مردم یهود و امنیت اسرائیل به عنوان یک کشور مستقل یهودی به معنای واقعی کلمه در خطر است، اما تعهد ما به اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است».

وی همچنین افزود: «این ترس واقعی در سراسر جهان وجود دارد که آمریکا به دلیل حمایت از اسرائیل، جایگاه اخلاقی خود را از دست بدهد. نتانیاهو باید برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین گام بردارد».

بایدن در ادامه خبر داد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به غرب آسیا و فلسطین اشغالی سفر می‌کنند تا ضمن گفتگو درباره جنگ غزه، به موضوع امنیت کشتیرانی در دریای سرخ بپردازند.

پیش از این نیز پایگاه خبری «آکسیوس» بامداد چهارشنبه گزارش داد که مقام‌های ارشد نظامی صهیونیست هم‌اکنون در واشنگتن حضور دارند تا راهبرد جنگ غزه را به مقام‌های آمریکایی ارائه کنند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.