واکنش پاپ به بمباران کلیسای غزه توسط اسرائیل: این تروریسم است


پاپ فرانسیس به بمباران کلیسای غزه توسط رژیم صهیونیستی که طی آن یک مادر و دختر کشته شدند واکنش نشان داد.

12/18/2023 8:35:51 AM
کد خبر: 12956

به گزارش سارنا به نقل از فارس، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان روز یک شنبه در سخنرانی خود به کشته شدن یک مادر و دختر در غزه که در یک کلیسا پناه گرفته بودند اشاره کرد.

پاپ فرانیسیس در جریان دعای هفتگی خود در واتیکان گفت: «من همچنان اخبار بسیار جدی و غم انگیزی درباره غزه دریافت می‌کنم..»

پاپ افزود: غیرنظامیان غیرمسلح هدف بمبارانها و تیراندازی هستند. و این اتفاق حتی در اقامتگاه محلی خانواده مقدس نیز رخ داده است، جایی که هیچ تروریستی وجود ندارد، اما خانواده‌ها، کودکان، افراد بیمار و دارای معلولیت، در آن هستند.

اسقف اعظم بیت‌المقدس روز شنبه در بیانیه خود گفته بود که از زمان شروع جنگ اکثر خانواده‌های مسیحی غزه به کلیساها و دیرها پناه برده اما اسرائیل صومعه خواهران مادر ترزا که 54 معلول در آن ساکن هستند و بخشی از محوطه کلیسا است را هدف قرار داده است.

اسقف اعظم کلیسای کاتولیک در بیت المقدس که بر کلیساهای سراسر قبرس، اردن، اسرائیل و غزه نظارت دارد در بیانیه‌ خود کشته شدن یک مادر و دختر در کلیسای غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

پاپ در ادامه افزود: برخی می گویند: «این تروریسم و ​​جنگ است. بله، این جنگ است. این تروریسم است.»

مقام‌های رسا‌نه‌ای کلیسای کاتولیک در فلسطین گفته‌اند که یکی از این دو زن فلسطینی در حالی که سعی داشته به دیگری کمک کند، هدف گلوله تک تیرانداز صهیونیست قرار گرفته است. منطقه مذکور، تاسیسات و جبهه نظامی نبوده و همین موضوع انتقادات زیادی را در عرصه بین‌المللی از صهیونیست‌ها برانگیخته است

مقام‌های کلیسای کاتولیک تصریح کرده‌اند که 3 کودکی که در داخل کیسای مادر ترزا حضور داشته‌اند نیز بر اثر حملات صهیونیست‌ها دچار جراحت شده‌اند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای حملات خود به نوار غزه، به نحو گسترده‌ای کلیساها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس را که بر اساس قوانین جنگی بایستی مصون از هرگونه بمباران و حمله‌ای باشند را هدف قرار داده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.