منابع عبری: اسرائیل پیشنهاد مهمی برای تبادل اسرا داده و منتظر پاسخ حماس است


رژیم صهیونیستی به تدریج خود را برای عقب نشینی و کرنش در برابر خواست مقاومت فلسطین آماده و به شرایط و خواست حماس نزدیک می‌‌کند.

12/24/2023 8:57:17 AM
کد خبر: 13004

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول عالیرتبه اسرائیلی خبر داد، ما در مرحله انتظار برای روزهای سرنوشت ساز مبادله جدید اسرا هستیم.

در همین راستا صفحات عبری زبان در شبکه مجازی اعلام کردند اسرائیل به میانجی‌ها پیشنهاد مهمی را داده است که در آن امتیازات دشواری برای مبادله گروگان‌ها ارائه کرده است و هم‌اکنون منتظر پاسخ حماس به این پیشنهاد هستیم.

 یک مسئول سیاسی اسرائیلی به برخی از خبرنگاران گفته است، بازگشت گروگان‌ها مهم‌تر از شکست حماس است.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان عصر شنبه نیز فاش کردند، یکی از پیشنهادات ارائه شده از سوی تل‌آویو به میانجی مصری آن است که آمادگی دارند، مروان البرغوثی رهبر برجسته فتح را در چارچوب توافق مبادله اسرا آزاد کنند.

برخی از فعالان فضای مجازی به نقل از منابع موجود در زندان‌های رژیم صهیونیستی هم فاش کردند، مروان البرغوثی با تمامی وسایل خود از سلولش به جای دیگری منتقل شده و این امر بیانگر آماده سازی برای آزادی او است.

در همین حال شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم خبر داد، آمریکا همچنان در تکاپوی فردای بعد از خروج نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه است و به شدت در صدد آن است که عربستان سعودی را در چارچوب طرح سازش وارد این بازی کند.

موریا والبرگ خبرنگار سیاسی این شبکه عبری زبان هم در این رابطه اعلام کرد، دولت باید به شدت به دنبال مرتبط کردن عربستان سعودی با فرایند پسا جنگ غزه است، واشنگتن قصد دارد این اقدام را از طریق متصل کردن ریاض به روند سازش انجام دهد و در حال حاضر تماس گسترده و مستمری بین مسئولین عالی‌رتبه آمریکایی و سعودی در این رابطه در حال انجام است، کاخ سفید به دنبال راه‌حل دو دولت است اما این صرفا یک چارچوب و نگاه کلی بوده و قرار است عربستان سعودی در قالب آن نقش آفرینی کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.