رسانه عبری: نتانیاهو یک مسئول عالی‌رتبه را برای به سرانجام رساندن توافق به قاهره فرستاد


یک رسانه عبری زبان ادعا کرد، مصری‌ها پیشنهاد جدیدی را برای مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس ارائه کرده‌اند.

12/25/2023 9:07:08 AM
کد خبر: 13017

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش خود ادعا کرد، مصری‌ها طرح 3 مرحله‌ای را برای مبادله اسرا پیشنهاد کرده‌اند، در حالی که هیئت عالی‌رتبه از جهاد اسلامی فلسطین نیز وارد قاهره شده است.

این رسانه عبری زبان در گزارشی که امروز یک شنبه منتشر شد به نقل از یک مسئول اسرائیلی خبر داد، مصر به اسرائیل و جنبش حماس ابتکار عمل جدیدی را در مورد مبادله اسرا پیشنهاد کرده است که در سه مرحله به انجام رسیده و تل‌آویو به طور کامل این طرح را پذیرفته است.

در این خبر که با عکس تظاهرات خانواده اسرای صهیونیست برای تسریع در آزادی آنها در سایت این رسانه منتشر شده آمده است، براساس پیشنهاد مصر، در مرحله اول 40 نفر از اسرای صهیونیست که زنان، افراد مجروح و بیمار و مسن هستند در مقابل آتش بسی 2 تا 3 هفته‌ای آزادی می‌شوند، بعد از آن در مرحله دوم نظامیان زن و اجساد صهیونیست‌ها کشته شده در غزه تسیم و همزمان با آن مذاکرات در مورد فردای پایان جنگ هم آغاز می‌شود و اسرائیل هم باید از جانب خود آتش بس‌های متعدد اعلام و اسرای فلسطینی را آزاد کند.

براساس روایت شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در مرحله سوم، که چالش اصلی و بزرگترین مشکل برای اسرائیل است مربوط به آزادی نظامیان مرد اسرائیلی در مقابل آزادی اسرای مقاومت است که در کنار آن اسرائیل باید ارتش خود را از نوار غزه خارج و آتش بس دائم اعلام کند.

این رسانه در عین حال مدعی شد که در حال حاضر تمامی ارکان کابینه رژیم صهیونیستی با این طرح موافقت نکرده‌اندو اختلافاتی بین آنها وجود دارد، گرچه تل‌آویو به قاهره اطلاع داده است که هیچ مخالفتی با مرحله اول که تقریبا مشابه توافق قبلی مبادله اسرا بود، ندارد، اما در حال حاضر نمی‌تواند قولی در مورد موافقت با مراحل دوم و سوم بدهد.

این خبر در حالی ظهر یکشنبه منتشر شد که شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی (کان) در خبری اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی با یوآف گالانت وزیر جنگ اسرائیل احتمال پیشبرد توافق مبادل اسرای جدیدی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این بین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فاش کرد، بنیامین نتانیاهو اخیرا یک مسئولین عالی‌رتبه را به قاهره گسیل داشته است تا تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن توافق مبادله اسرا با جنبش حماس به کار ببند.

این در حالی است که جنبش مقاومت فلسطین حماس بارها اعلام کرده است، تنها بعد از اعلام آتش بس کامل و خروج نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه حاضر به مذاکره بر سر آزادی تمامی اسرای موجود در غزه در مقابل تمامی اسرای موجود در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.