نتانیاهو اجازه اطلاع وزیر جنگ از جزئیات توافق اسرا را نمی‌دهد


در ادامه تنش‌های حاکم بین نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو اجازه دسترسی گالانت به جزئیات تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به توافق آزادی اسرا نداد.

12/27/2023 9:03:00 AM
کد خبر: 13033

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی خبر داد، طبق دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآف گالانت وزیر جنگ حق دسترسی به جزئیات مذاکرات توافق آزادی را ندارد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، نتانیاهو به رؤسای موساد و شاباک دستور داد از پرداختن به جزئیات مذاکرات با گالانت امتناع کنند.

در ادامه این گزارش آمده است، این یک دستور العمل بی سابقه از سوی نخست وزیر علیه گالانت است و او از این پس حق ندارد در مذاکرات مربوط به پیشبرد توافق مبادله اسرا دخالت کرده و تنها در زمان‌‌هایی که او در شورای جنگ حضور دارد، امکان مشارکت وزیر جنگ وجود داشته و به شکل جداگانه اجازه مطلع شدن از جزئیات را ندارد.

به گفته نتانیاهو، اصلا عاقلانه نیست، مسئول اصلی آزادی اسرا (برنیاع) در حالی به گفتگو و ارائه گزارش به گالانت بپردازد که وی به عنوان نخست وزیر در این جلسه حضور نداشته باشد.

برخی از شخصیت‌های نزدیک به نتانیاهو ادعا کردند، این تصمیم وی بعد از آن صورت گرفت که گالانت به دیدی برنیاع رئیس موساد دستور داد فورا حاضر و جزئیات رایزنی‌های خود را در پاریس ارائه کند، همین امر باعث عصبانیت نتانیاهو شده و این دستور را صادر کرد.

با این حال به نوشته یدیعوت آحارانوت: نتانیاهو کینه شدیدی نسبت به گالانت داشته و نزدیکان نتانیاهو گالانت و دستیارانش را متهم به افشای گزارش‌هایی می‌کنند که باعث شد امکان انجام اقدام پیشدستانه علیه حماس در ابتدای جنگ را ندهد.

منابع آگاه به این رسانه عبری زبان از بحران بی اعتمادی شدید بین نخست وزیر و وزیر جنگ سخن می‌گویند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.