تظاهرات معترضان در تل‌‌آویو علیه نتانیاهو


هزاران نفر روز شنبه با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کابینه این رژیم خواستند تا اسرا در غزه را بازگردانند.

12/31/2023 8:43:11 AM
کد خبر: 13060

به گزارش سارنا به نقل از فارس، خانواده اُسرا در غزه و همچنین هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای را در تل‌آویو علیه نتانیاهو برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار دست یابی به توافقی با گروه‌های مقاومت برای آزادی اُسرا در نوار غزه شدند.

این در حالی است که جروزالم‌پست ساعات پایانی شب گذشته با انتشار گزارشی در این باره نوشت «قطر پیشنهاد داده که در مرحله اول توافق، ۵۰ گروگان از سوی حماس آزاد و آتش‌بس چندهفته‌ای برقرار شود».

این رسانه عبری درباره مرحله دوم این طرح گزارش داد که جزئیات آن هنوز منتشر نشده اما شکل‌گیری آن منجر به عقب‌‎نشینی نظامیان اسرائیلی از غزه خواهد شد.

براساس این گزارش رئیس موساد دیوید بارنیا به کابینه اسرائیل اطلاع داده که حماس اکنون خواهان آتش‌بس ۲۰ تا ۳۰ روزه در ازای ۵۰ کودک، زن و سالمند اسیر شده است.

پایگاه خبری واللا با انتشار گزارشی، تغییرات مورد انتظار تل‌آویو در خصوص این پیشنهاد قطری را فاش کرده و نوشت که «اسرائیل برای انعقاد آتش‌بس یک هفته‌ای در نوار غزه، آزادی اسرای فلسطینی و بازگشت حدود ۴۰ نفر از ربوده‌شدگان اسرائیلی آماده است».

رسانه‌های اسرائیلی از شب گذشته با انتشار اخباری مدعی موافقت اولیه حماس با آغاز گفت‌وگوها براساس طرح قطر هستند و می‌گویند که مقامات تل‌آویو هم به این پیشنهادی که البته هنور به طور رسمی به آن‌ها ارائه نشده، فکر می‌کنند.

پیش از قطر، مصر هم در هفته گذشته پیشنهاد توافقی سه مرحله‌ای را مطرح کرده بود که در نهایت به آزادسازی تمامی اسرای هر دو طرف منجر می‌شد. براساس طرح پیشنهادی قاهره، سومین مرحله توافق شامل پایان جنگ، خروج اسرائیل از غزه و تشکیل یک دولت تکنوکرات در غزه می‌شد. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.