تخلیه بندر ایلات رژیم صهیونیستی درپی حمله‌های موفق ارتش ملی یمن


منابع مصری شنبه شب گزارش دادند که به دنبال حمله‌های پهپادی و موشکی موفق ارتش ملی یمن، بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی تخلیه شد.

12/31/2023 8:54:57 AM
کد خبر: 13068

به گزارش سارنا به نقل از مهر، ارتش یمن بعد از تشدید حمله‌های اشغالگران در نوار غزه حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و طی چندین عملیات بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی و موشکی قرار داده و به کشتی‌های اسرائیلی و همچنین کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین بوده، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده است.

در همین راستا، پایگاه خبری «القاهره الاخباریه» گزارش داد که این برای نخستین بار است که به دنبال ضربات و تهدیدات ارتش یمن، بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خالی از کشتی شده است.

سازمان تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) نیز شنبه شب اعلام کرد که گزارشی در مورد وقوع یک حادثه در ۵۵ مایل دریایی جنوب غرب بندر الحدیده یمن دریافت کرده است.

این نهاد افزود که مقام‌ها در حال بررسی این حادثه هستند و از کشتی‌ها خواست که با احتیاط تردد کنند.

تخلیه بندر ایلات رژیم صهیونیستی درپی حمله‌های ارتش یمن در حالی است که یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه گذشته ضمن هشدار به آمریکا درباره هرگونه اقدام علیه این کشور گفت: نیروهای مسلح یمن برای دفاع و مقابله با هرگونه تجاوز در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های دینی و ملی خود از انجام هر کاری که لازم است، دریغ نخواهند کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: موضع ما در قبال مساله فلسطین و ظلم به مردم فلسطین، قاطعانه و اصولی است و صرف نظر از تحولات و چالش‌ها تغییر نخواهد کرد.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم جمعه شب گفت: نیروهای مسلح یمن برای رویارویی با آمریکا اشتیاق دارند.

البخیتی افزود: همانطور که یمن در نبرد اخلاقی علیه ائتلاف آمریکایی پیروز شد، در هر نبرد نظامی نیز اگر مورد حمله قرار گیرد پیروز خواهد شد.

در همین حال؛ شهرهای مختلف یمن روز جمعه صحنه تظاهرات گسترده در حمایت از مردم غزه بود.

یمنی‌ها از ملت‌های عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان خواستند که با برگزاری راهپیمایی و تظاهرات به فشارهای خود علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن ادامه دهند.

آنان همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی خواستند که کالاهای صهیونیستی و آمریکایی را تحریم کنند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.