اعتراف وزرای صهیونیست به دستاورد «هیچ» در عملیات زمینی غزه


اعتراف به شکست در غزه از جلسات محرمانه و پشت پرده رهبران رژیم صهیونیستی به رسانه‌های این رژیم رسیده است.

1/7/2024 8:51:55 AM
کد خبر: 13110

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، روزنامه هاآرتص در یادداشتی از جنگ و اختلاف شدید بین وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل بن بست در دسیابی به هر نوع دست آوردی در جنگ غزه که 92 دروز از آن می‌گذرد پرده برداشت.

یوسی ورتر در یادداشت خود در این رسانه خبر داد، اعضای کابینه امنیتی اسرائیل اعتراف کردند که اسرائیل به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ علیه نوار غزه نرسیده است.

هاآرتص به نقل از این وزرا افزود: توانمندی جنبش (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس، همچنان پا برجا باقی مانده است و این سازمان به وظایف خود همچنان ادامه داده و با این روند خلع سلاح آن نیازمند چندین ماه است، در حالی که بسیاری از تونل‌ها همچنان پا برجا باقی مانده‌اند.

مسئولین عالی‌رتبه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین اعتراف کردند، نیمی از اسرای اسرائیلی همچنان در دست حماس باقی مانده‌اند این در حالی است که روند جنگ ثابت کرد که ارتش اسرائیل توانی برای باز پس گیری آنها از طریق عملیات نظامی در نوار غزه ندارد.در این بین دانی حالوتس رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، جنگ در کابینه امنیتی چنان گسترش یافته است که هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل امروز مجبور است علاوه بر جبهه‌های جنگ در جبهه دیگری به نام کابینه امنیتی هم به جنگ بپردازد.

 هاآرتص در گزارشی دیگری به تشریح بیشتر درگیری شدید بین ارکان سیاسی رژیم صهیونیستی پرداخته و ضمن توصیف آن به درگیری قبیح نوشت: آنچه که امروز از درگیری قبیح بین مسئولین اسرائیلی شاهد آن هستیم شمه کوچک و چندش آوری از آن چیزی است که قرار است در ماه‌های آینده (بعد از پایان جنگ غزه) ساختار سیاست داخلی اسرائیل را در بر بگیرد.

در بخشی از این یادداشت آمده است، اگر یحیی السنوار فقط یک دلیل برای انتخاب تبعیدگاه نسبت به کشته شدن (شهادت) در غزه داشته باشد، این مسئله می‌تواند اشتیاق دیدن چگونگی تکه تکه شدن اسرائیلی‌ها توسط همدیگر است، او حداقل به این دلیل می‌تواند از راه دور نشسته و شاهد تحقق دومین بعد از پیروزی مربوط به حوادث 7 اکتبر باشد.

رسانه‌های عبری زبان امروز شنبه خبر دادند، درگیری شدیدی به وزرا و مسئولین سیاسی با فرمانده ارتش وجود دارد و این درگیری به شکل خاصی در داخل کابینه امنیتی قابل لمس است، ارکان کابینه امنیتی از تشکیل زودهنگام کمیته حقیقت یاب توسط ارتش اسرائیل برای بررسی دلایل شکست و ناکامی‌های هفت اکتبر گذشته به شدت عصبانی هستند.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از فرماندهان عالی‌رتبه صهیونیست خبر داد: ما در غزه، کرانه باختری و لبنان مشغول جنگ هستیم در حالی که کسانی هم در کابینه امنیتی مشغول جنگ با ما هستند.

شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) به نقل از وزرای عالی‌رتبه کابینه رژیم صهیونیستی هم خبر داد، به دلیل اختلافات شدید دایر بین ارکان هدایت کننده جنگ، احتمال فروپاشی کابینه (شورای) جنگ بسیار وارد و احتمالا این کابینه مدت زمان زیادی عمر نخواهد کرد.

این رسانه شبه رسمی رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد، حملات صورت گرفته علیه رئیس ستاد ارتش اسرائیل با هماهنگی شخص نتانیاهو انجام می‌شود.

شماری از وزرای کابینه اصلی رژیم صهیونیستی به این رسانه خبر دادند: نتانیاهو نخست وزیر به همراه شماری از وزرا تلاش می‌کنند تا اوضاع را به شکلی سامان دهند که ساختار نظامی و امنیتی مسئول اصلی ناکامی‌های 7 اکتبر معرفی شود.

اما با توجه به حمایت قاطعانه یوآف گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس عضو کابینه جنگ از ساختار امنیتی و نظامی و مخالفت با مسئول معرفی شدن آنها به عنوان عامل اصلی ناکامی و شکست 7 اکتبر، ادامه کابینه فوق العاده و جنگ تقریبا نزدیک به محال شده است.

صفحه رسمی قیام اسرائیلی که ترتیب دهنده تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو است در یادداشت کوتاه شامگاه شنبه نوشت: مثال‌ها و نمونه‌های تاریخی مختلفی برای کابینه‌ها و دولت‌هایی که به دلیل سوء مدیریت راهبردی جنگ به ارتش‌های خود پشت کرده‌اند وجود دارد، اما هیچ مثال و نمونه‌ای برای کابینه‌ای که به جنگ با ارتش خود آن هم در زمان جنگ می‌پردازد وجود ندارد، کابینه‌ای که علیه فرماندهان ارتش صف آرایی کرده و به جنگ با نظامیان و شهروندان خود می‌پردازد. 

کابینه (نتانیاهو) اکنون امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد، این توصیفی است که وزیر جنگ هم از آن داشته است، کابینه‌ای که شهروندان از آن بیش از خطر و تهدیدهای خارجی واهمه دارند، همه این اقدامات فقط به این خاطر از سوی کابینه انجام می‌شود که بتواند گناه و اشتباه خود را در سیاست‌هایش علیه حماس بپوشاند. 

وظیفه همه ما از بین بردن این باند و رهبران آن است که جان یکایک ما را به خطر انداخته است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.