به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، با توجه به مزایای فراوان باتریهای لیتیوم ـ یون، این باتریها رایجترین ابزار ذخیره انرژی در خودروهای برقی هستند.
یکی از مهمترین مراحل در توسعه خودروهای برقی، طراحی و تولید سلهای باتری لیتیوم ـ یون است که عامل اصلی عدم پیشرفت قابل قبول این خودروها در ایران است. در راستای نیاز کشور به خودکفایی در زمینه سلهای باتری لیتیوم ـ یون با قابلیت استفاده در خودروهای برقی، پژوهشگاه فضایی ایران موفق به طراحی و ساخت نخستین "سل باتری" با کاربرد فوق در کشور شده است.
مشخصات فنی و کارکردی
ظرفیت: 15 آمپر ساعت
چگالی انرژی 168 وات ساعت بر کیلوگرم
روش شارژ استاندارد 0/25
- روش دشارژ استاندارد 0/5
جریان بیشینه شارژ 2
جریان بیشینه دشارژ CC
جریان بیشینه شارژ پالسی CC
جریان بیشینه دشارژ پالسی 5
- وزن 320 گرم
مشخصات عملیاتی
دانسیته انرژی بالا، قابلیت شارژ و دشارژ سریع، طول عمر زیاد، بازدهی بالا، وزن پایین و میزان کم دشارژ خودبه خودی از مشخصات عملیاتی این محصول است؛ مشتریان بالقوه این محصول، صنایع خودروسازی هستند.
مزایای رقابتی محصول
توسعه خودروهای برقی در کشور، اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز، امکان صادرات به کشورهای همسایه، قابلیت طراحی و ساخت انواع مختلف باتری خودروهای برقی و امکان توسعه دانش فنی در تولید سل با کاربردهای متنوع از مزایای رقابتی این محصول است.
کاربردپذیری فناوری
- امکان استفاده در بستههای باتری خودروهای برقی
- صحهسنجی سلهای وارداتی با استفاده از تجهیزات تأمین شده
- بسترسازی مناسب برای توسعه باتریهای لیتیوم ـ یون
نظر بدهید