ایران موفق به طراحی، تولید و تجاری‌سازی "باتری لیتیوم خودرو برقی" شد


در راستای نیاز کشور به خودکفایی در زمینه سل‌های باتری لیتیوم ـ یون با قابلیت استفاده در خودروهای برقی، پژوهشگاه فضایی ایران موفق به طراحی و ساخت اولین سل باتری با کاربرد فوق در کشور شده است.

1/8/2024 11:58:32 AM
کد خبر: 13132

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، با توجه به مزایای فراوان باتری‌های لیتیوم ـ یون، این باتری‌ها رایج‌ترین ابزار ذخیره انرژی در خودروهای برقی هستند.

یکی از مهمترین مراحل در توسعه خودروهای برقی، طراحی و تولید سل‌های باتری لیتیوم ـ یون است که عامل اصلی عدم پیشرفت قابل قبول این خودروها در ایران است. در راستای نیاز کشور به خودکفایی در زمینه سل‌های باتری لیتیوم ـ یون با قابلیت استفاده در خودروهای برقی، پژوهشگاه فضایی ایران موفق به طراحی و ساخت نخستین "سل باتری" با کاربرد فوق در کشور شده است.

پژوهشگاه فضایی ایران ,

مشخصات فنی و کارکردی

ظرفیت: 15 آمپر ساعت

چگالی انرژی 168 وات ساعت بر کیلوگرم

روش شارژ استاندارد 0/25

- روش دشارژ استاندارد 0/5

جریان بیشینه شارژ 2

جریان بیشینه دشارژ CC

جریان بیشینه شارژ پالسی CC

جریان بیشینه دشارژ پالسی 5

- وزن 320 گرم

مشخصات عملیاتی

دانسیته انرژی بالا، قابلیت شارژ و دشارژ سریع، طول عمر زیاد، بازدهی بالا، وزن پایین و میزان کم دشارژ خودبه خودی از مشخصات عملیاتی این محصول است؛ مشتریان بالقوه این محصول، صنایع خودروسازی هستند.

پژوهشگاه فضایی ایران ,

مزایای رقابتی محصول

توسعه خودروهای برقی در کشور، اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز، امکان صادرات به کشورهای همسایه، قابلیت طراحی و ساخت انواع مختلف باتری خودروهای برقی و امکان توسعه دانش فنی در تولید سل با کاربردهای متنوع از مزایای رقابتی این محصول است.

کاربردپذیری فناوری

  • امکان استفاده در بسته‌های باتری خودروهای برقی
  • صحه‌سنجی سل‌های وارداتی با استفاده از تجهیزات تأمین شده
  • بسترسازی مناسب برای توسعه باتری‌های لیتیوم ـ یون

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.