آیت الله مکارم شیرازی: جوانان با معارف قرآن آشنا و زندگی خود را بر آن اساس سامان دهند


قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: امیدوارم همه ما و خصوصا جوانان عزیز بیش از پیش با معارف قرآن آشنا شده و زندگی خود را بر اساس آن سامان دهند.

1/10/2024 9:00:36 AM
کد خبر: 13160

به گزارش سارنا به نقل از مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیامی به مسابقات کشوری معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سازمان اوقاف و امور خیریه صادر کرد که متن کامل پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه وآلهاِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ.

(اصول کافی، ج ۲، ص ۴۵۹)

در ابتدا لازم است از همۀ دست‌اندرکاران و مسئولان این مسابقات با برکت تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم این برنامه گام مفیدی در جهت معرفی و انتشار معارف ناب قرآنی و روایی باشد.

حقیقت این است که قرآن کریم در جایگاه نخست و پس از آن، کلام نورانی اهل بیت (علیهم السلام)، دریایی زلال و بی پایان از معارف الهی است که انسان برای تکامل و تعالی به آن نیازمند است.

قرآن کریم که معجزه جاویدان برای همه نسل‌هاست و همچون خورشید، راه را نشان می‌دهد و نهج‌البلاغه که آن را در بلاغت و فصاحت و بیان معارف، برتر از کلام بشر دانسته‌اند و صحیفه سجادیه که زیباترین تعابیرِ خضوع و خشوع بندگان را در مقابل ذات پروردگار متعال در قالب مناجات‌های دلنشین آورده است، همگی درصدد نشان دادن راه سعادت و بندگی به انسان و تخلق او به اخلاق الهی و زندگی در فضایی بالنده و عاری از ظلم و ستم و تشویش و اضطراب و آراسته به آرامش و نشاط، حق طلبی، خیرخواهی و نوع دوستی است، همان برنامه‌ای که نیاز همیشه انسان‌ها خصوصاً در دنیای امروز بوده و نسخه رهایی بشر از مصائب و دردهایی است که امروزه دچار آن است.

البته دست یافتن به این معارف و بهره بردن از آن، نیازمند آشنایی، فراگیری، انس و همراهی و سپس عمل و به کارگیری آن است.

امیدوارم همه ما و خصوصاً جوانان عزیز بیش از پیش با این معارف آشنا شده و زندگی خود را بر اساس آن سامان دهند.

بار دیگر ضمن تشکر از همه مسؤولین برگزاری و شرکت‌کنندگان در این مراسم، توفیقات الهی را برای همگان از خداوند متعال مسالت دارم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.