مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد

رونمایی از تاکسی‌های برقی پایتخت/ نوسازی ۱۰۰۰ تاکسی تا پایان سال


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی ۱۰۰۰ تاکسی تا پایان سال‌جاری خبر داد.

1/17/2024 9:02:30 AM
کد خبر: 13228

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی ۱۰۰۰ تاکسی تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مراسم آیین رونمایی از تاکسی‌های برقی که ظهر امروز در سازمان تاکسیرانی برگزار شد با بیان اینکه آلودگی هوا همیشه جزو دغدغه‌های اصلی شهر تهران است، گفت: کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل «انبوه بر» سبب شده که سهم تاکسی‌ها در جابجایی مسافر ۱۸ درصد است؛ اما عمده این خودروها نیز فرسوده هستند.

وی بیان کرد: شهرداری تهران گام‌های موثر و رو به جلویی در زمینه نوسازی تاکسی‌ها برداشته است به گونه‌ای که با کمک صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات ۸درصد با اقساط ۶۰ ماهه به تاکسیرانان داده شده است که تاکنون ۴۰۰۰ تاکسی نوسازی شدند و تا پایان سال نیز ۱۰۰۰ تاکسی دیگر نوسازی می‌شود.

مالکی با تأکید بر اینکه در کنار نوسازی تاکسی‌ها باید به فناوری‌های نوین فرصت داد و خودروهای برقی در کاهش آلودگی هوا و صوتی بسیار موثر است، گفت: با قرارداد طرف چینی ۲۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی به زودی وارد ناوگان می‌شود و امید است با کمک‌ وزارت صمت از تولیدات برقی داخلی استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم همچنین میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی ظرفیت های بزرگی دارد که اگر تبدیل به فعل شوند می‌تواند تحول چشمگیری ایجاد کند، افزود: در شورای شهر تهران در برنامه چهارم تحول، هدف گذاری کردیم که سالیانه حداقل ۵۰۰۰ تاکسی را نوسازی کنیم و این فرسودگی موجود در تاکسی ها ناشی از این است که در دوره قبلی مدیریت شهری، کار جدی در این زمینه انجام نشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این دوره از مدیریت شهری، شهر را با ۵۰ هزار تاکسی فرسوده تحویل گرفته است، اما همت بالای شهردار تهران نویدبخش یک تحول بزرگ و چشمگیر در بحث ناوگان تاکسی و حمل و نقل عمومی است‌.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.