وزیر امور خارجه فرانسه: اسراییل باید فورا آتش‌بس اعلام کند


وزیر امور خارجه فرانسه از رژیم صهیونیستی خواست فوراً آتش بس اعلام کند و به فاجعه غزه پایان دهد.

2/6/2024 9:16:06 AM
کد خبر: 13378

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه فرانسه از رژیم صهیونیستی خواست فوراً آتش بس اعلام کند و به فاجعه غزه پایان دهد.

استفان سژورنی، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در جریان سفر خود به تل آویو از دولت اسرائیل خواست فوراً آتش بس اعلام کند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود.

سژورنی در جریان این سفر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اورشلیم دیدار کرد و گفت که نقش فرانسه به عنوان دوست اسرائیل مستلزم آن است که برخی از حقایق را به رهبران اسرائیل بگوید که شنیدن آن برای آنها دشوار است.

وی افزود: چهار ماه است که مردم غزه زیر بمب و محاصره تقریباً کامل به سر می‌برند و از حداقل کمک‌های لازم برای درمان زخم‌ها، محافظت در برابر بیماری‌های همه گیر و تغذیه خود محروم هستند.

وی گفت فرانسه پس از حمله ۷ اکتبر «به شدت از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند» و در عین حال کشتار و ویرانی در سرزمین‌های فلسطینی را یک تراژدی می‌داند.

وی گفت: فاجعه جاری در غزه باید پایان یابد و ما از همه می‌خواهیم که به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند، آتش بس فوری و دائمی را اجرا کنند و اجازه دهند حجم زیادی از کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شود.

سژورنی همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی گروگان‌های باقی مانده توسط حماس در غزه شد و اشاره کرد که در میان آنها سه تبعه فرانسوی نیز وجود دارند.

نتانیاهو به نوبه خود از حمایت قوی و مستمر فرانسه از اسرائیل از روز اول قدردانی کرد و مدعی شد که دو مقاوم فرانسوی و اسرائیلی قصد دارند در پی هدف قرار دادن مستمر اماکن اسرائیلی توسط حزب الله در جریان جنگ بین اسرائیل و حماس، در مورد مسائل مربوط به لبنان گفت‌وگو کنند.

سژورنی مدعی شد که لبنان تحت‌الحمایه سابق فرانسه بوده و پاریس متعهد به جلوگیری از تشدید خصومت‌ها در منطقه است.

یک مقام ارشد فرانسوی که هویت خود را فاش نکرد، روز دوشنبه گفت که فرانسه با قطر و سایر شرکای خود در منطقه برای به دست آوردن شواهدی مبنی بر تحویل داروهایی که برای ده‌ها اسیر صهیونیست به غزه ارسال شده است، همکاری می‌کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.