عربستان سعودی شروط «عادی‌سازی» با رژیم اسرائیل را اعلام کرد


وزارت خارجه عربستان سعودی مدعی شد که تشکیل کشور فلسطین و خروج نظامیان صهیونیست از نوار غزه شرط عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است.

2/7/2024 8:34:25 AM
کد خبر: 13384

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا را از موضع ثابت خود درباره برقراری روابط دیپلماتیک بین ریاض و تل‌آویو قرار داده است و آن اینکه تا زمانی که دولت فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی به رسمیت شناخته نشود و حمله به غزه متوقف نشود، روابط دیپلماتیک با اسرائیلی نخواهد بود.

وزارت خارجه عربستان سعودی که این روزها ناظران معتقدند بیش از پیش به عادی سازی و سازش با صهیونیست‌ها نزدیک شده، مدعی شد که توقف حمله به غزه و خروج همه نظامیان صهیونیست از این منطقه شرط برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر است. ریاض همچنین خواستار تسریع در به رسمیت شناختن کشور فلسطین شده است.

  از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از سفر به عربستان سعودی اعلام کرد که عربستان سعودی علاقه‌مند به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است، اما خواهان یک مسیر «روشن» به سمت کشور فلسطین است.

اخیرا روزنامه های صهیونیستی فاش کردند که قرار است عربستان سعودی، متولی تشکیل دولت فلسطینی بدون حضور تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی و نیز متولی بازسازی نوار غزه بعد از جنگ خواهد شد و دولت مذکور تحت قیمومیت صهیونیست‌ها خواهد بود. با این حال برخی در جدیت ریاض در گفته‌هایش تشکیک دارند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.