شهادت ۱۸ نفر در حمله اسرائیل به منزلی در رفح


حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در محله «النصر» واقع در «رفح» در جنوب غزه به شهادت ۱۸ نفر منجر شد.

2/10/2024 8:45:53 AM
کد خبر: 13401

به گزارش سارنا به نقل از فارس، حمله رژیم اسرائیلی به منزلی در رفح به شهادت دست‌کم ۱۸ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

ساعتی قبل‌تر، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل گفت به ارتش دستور داده طرحی برای تخلیه جمعیت از رفح و همچنین نابود کردن چهار گردان باقی‌مانده حماس ارائه کند.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد تحقق اهداف جنگی برای اسرائیل در شرایطی که چهار گردان حماس در رفح  باقی مانده‌اند ناممکن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «از طرف دیگر واضح است که انجام عملیات گسترده در رفح نیازمند تخلیه جمعیت از مناطق جنگی است.»

نتانیاهو گفته بر همین اساس از ارتش اسرائیل خواسته طرحی برای تخلیه جمعیت و حذف چهار گردان حماس در رفح به کابینه جنگی ارائه کنند.

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که نظامیان این رژیم تصمیم گرفته‌اند در ادامه عملیات زمینی اسرائیل در غزه به سراغ رفح در نزدیکی مرز با مصر بروند.

تصمیم اسرائیل در شرایطی اتخاذ شده که گزارش‌ها حاکی است هزاران نفر از فلسطینی‌های آواره دررفح پناه گرفته‌اند و مصر هم درباره حمله اسرائیل به این منطقه مرزی هشدار داده است. 

 بسیاری از فلسطینی‌ها از قبل نگران حمله اسرائیل به شهر رفح بودند. آنها می‌گویند در شرایطی که اسرائیل در حال گسترش دادن عملیات خود به جنوبی‌ترین نقاط غزه است بعد از رفح جایی برای پناه گرفتن وجود ندارد.

ماه پیش آژانس هماهنگی‌های بشردوستانه سازمان ملل درباره انفجار جمعیت در بخشهایی از نوار غزه که آوارگان به آن پناه برده‌اند، از جمله در رفح هشدار داده بود.

این سازمان روز ۹ دی‌ماه اعلام کرده بود که به دنبال تشدید درگیری‌ها در خان‌یونس و دیر البلح و تهدید رژیم صهیونیستی به تخلیه این شهرها، دست‌کم ۱۰۰ هزار نفر آواره وارد رفح در جنوبی‌ترین بخش نوار غزه شده‌اند.

آژانس هماهنگیهای بشردوستانه می‌گوید که رفح قبل از این نیز به لحاظ جمعیتی بسیار فشرده و پرتراکم بود و در هر کیلومتر مربع ۱۲ هزار سکنه داشت.

قصد اسرائیل برای پیشروی در این منطقه در حالی است که روز گذشته نیویورک‌تایمز گزارش داد ارزیابی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا این است که اسرائیل هنوز به هدف خود برای نابودی حماس نزدیک نشده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.