طحان نظیف: در این انتخابات ۶ برابر کل نمایندگان مجلس نامزد زن داریم/ تایید صلاحیت ۴۰۰ دهه هفتادی


سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دوره ۶ برابر کل نمایندگان مجلس، نامزد زن داریم، همچنین بیش از ۴۰۰ نفر از تایید صلاحیت ها دهه هفتادی هستند.

2/10/2024 8:52:07 AM
کد خبر: 13406

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان طی گفتگویی، اظهار داشت: 14 هزار و 912 نفر برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند؛ یعنی به ازای هر کرسی مجلس بیش از 51 نامزد وجود دارد.

وی افزود: بیش از 73 درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که نصاب بی‌سابقه‌ای در تایید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات در کشور محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دوره 6 برابر کل نمایندگان مجلس، نامزد زن داریم. همچنین بیش از 400 نفر از تایید صلاحیت‌ها دهه هفتادی هستند.

وی ادامه داد: بیش از 5 هزار نفر دهه شصتی، 1100 نفر از اساتید دانشگاه، 250 نفر از پزشکان بیش از 200 نفر از روجانیون، 1700 نفر از فرهنگیان و بیش از 400 نفر وکلا تایید صلاحیت شدند.

طحان نظیف تصریح کرد: همچنین در بین تایید صلاحیت‌ها نیز افرادی از جریانات سیاسی نیز حضور دارند که این نوید دهنده یک مشارکت خوب در انتخابات اسفند ماه است. همچنین زمان اعتراض برای کسانی است که قبل تر تایید صلاحیت شده بودند اما در بررسی مجدد صلاحیتشان رد شده بود قانون این اختیار را به آنها می دهد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.