کدخدایی: ۷۳ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تأیید صلاحیت شدند/ رقابت ۵۰ تا ۶۰ نامزد برای هر کرسی مجلس


عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: در انتخابات پیش رو ۷۳ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تأیید صلاحیت شدند و این رقم خوبی است و با این شرایط برای هر کرسی ۵۰ تا ۶۰ نامزد وجود دارد.

2/12/2024 9:03:51 AM
کد خبر: 13415

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان در مراسم 22 بهمن شهر همدان با بیان اینکه همدان شهر دارالمؤمنین شهر شهدایی چون شهید محراب آیت‌الله مدنی، شهید همدانی، مفتح، قدوسی و ... است، عنوان کرد: حضور پرشور و گسترده مردم همدان در جشن 45 سالگی انقلاب بسیار با ارزش و قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه حضور و جمعیت زیاد مردم همدان در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد که دشمن تا زمانی که مردم قهرمان در صحنه باشند هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، ادامه داد این شور و اشتیاق مردم همدان من را به وجد می‌آورد و از شما می‌خواهم این شور و اشتیاق را تا 11 اسفندماه حفظ کنید و در انتخابات نیز همین حضور را داشته باشید.

کدخدایی اظهار کرد: توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی که منافع نامشروع خود را از دست رفته می‌داند، شاهد تحریم‌ها تا کنون هستیم، اما با تدابیر رهبری و حضور مردم هیچ غلطی نتوانسته انجام دهد.

وی با اشاره به اینه دشمن نمی‌تواند کاری بکند مشروط بر اینکه شما مردم در صحنه باشید، تصریح کرد: در صحنه انتخابات نیز انتظار شهدا این است که در پای صندوق‌های رأی حاضر باشید.

این عضو شورای نگهبان گریزی به 22 بهمن 57 زد و با اشاره به شرایط آن زمان گفت: رژیم ستم‌شاهی مردم را سرکوب می‌کرد و منابع کشور را در اختیار کشورهای دیگر می‌گذاشت اما این انقلاب از همان ابتدا مردم را در سرنوشتشان دخیل کرد و قانون اساسی تدوین شد و اگر نظام سیاسی ما به حیات خود ادامه می‌دهد و ادامه دارد مشروط به حضور مردم است.

کدخدایی اذعان کرد: رژیم شاهی پول نفت را به آمریکا می‌داد و همان طور که ترامپ نیز اذعان کرد که ایران محل مناسب برای بهره برداری بود و حتی عربستان را گاو شیرده خطاب کرد.

وی با تأکید بر اینکه ارزش‌هایی که از همان ابتدای انقلاب وجود داشت استقلال و آزادی است، گفت: این دو محور شعارهای مردم و نظام اسلامی است امرووز مردم سالار خود هستند، چون نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و نسبت به آموزه‌های دینی و اسلامی ایجاد شده است.

کدخدایی با اشاره به اینکه منش و روش امام تکیه بر مردم بود، تصریح کرد: رهبران سیاسی و دینی خدمتگزار مردم هستند، امروز برای انتخابات مجلس تعداد زیادی ثبت‌نام می‌کنند و ایران امروز در منطقه حرفی برای گفتن دارد.

وی اظهار کرد: اگرچه کاستی‌هایی وجود دارد که البته در تمام کشورها هست اما مسؤولان در تلاش هستند تا مشکلات را حل کنند. همه مسئولان باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و از طرفی دشمن درحوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، برنامه‌هایی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دارد.

کدخدایی مردم را پشتیبان نظام عنوان کرد و خواستار شرکت مردم در انتخابات پیش‌رو شد، گفت: باید از خیمه اسلام دفاع کنیم و به شهدای عزیز لبیک بگوییم، نباید فریب دشمن را بخوریم؛ چرا که دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که دشمن می‌کند این است که در خط رسانه‌ای و بوق رسانه‌ای می‌گوید که رأی مردم اثری ندارد در حالی که این‌گونه نیست و نباید به تبلیغات دشمن توجه کنیم.

کدخدایی عنوان کرد: امروز مسئولان ما تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم را حل کنند و برای شرکت در انتخابات تمام کشورها صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند منتهی روش ما متفاوت است و در انتخابات پیش رو 73 درصد ثبت‌نام‌کنندگان تأیید صلاحیت شدند و این رقم خوبی است و با این شرایط برای هر کرسی 50 تا 60 نامزد وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه هر انقلابی این است که نسبت به شبهات بی‌تفاوت نباشد و جهاد تبیین را عمل کند و برای فرد انقلابی متدین مشارکت پرشور در انتخابات تقدم بر نتیجه دارد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.