با حضور معاون علمی و وزیر جهاد کشاورزی ؛

۶ محصول دانش بنیان حوزه کشاورزی رونمایی شد


۶ محصول دانش بنیان حوزه کشاورزی صبح امروز با حضور معاون علمی رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.

2/14/2024 9:11:17 AM
کد خبر: 13446

به گزارش سارنا به نقل از مهر، رویداد برترین های دانش بنیان حوزه کشاورزی امروز ۲۴ بهمن در خانه نوآوری ایران با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار و از 6 محصول جدید رونمایی شد.

محصولات رونمایی شده به این شرح است:

*بایوگارد

بایوگارد نام محصول تولیدی یکی از شرکت‌های فناور است. میزان نیاز کشور به این محصول ۲ تا ۵ هزار تن در سال و برآورد فروش آن تا پایان سال ۱۴۰۳ ۱۰۰ تن است.

بایوگارد اولین پروبیوتیک گیاهی (کود-قارچ‌کش) ترکیبی با فرمولاسیون پودر وتابل در کشور است که حاوی فرمولاسیون ویژه‌ای از دو پروبیوتیک مهم گیاهی به نام Bacillus velezensis و Trichoderma harzianum است.

این محصول با هدف بهبود تغذیه و رشد گیاهان و کاهش یا مدیریت خسارت قارچ‌های بیمارگر خاک‌زاد در محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای قابل استفاده است.

* هایپرولایف

این محصول از سوی یکی از شرکت‌ها به تولید رسید و میزان نیاز کشور به آن ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن در سال است و همچنین فروش آن تا پایان سال آینده بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن برآورد شده است.

هایپرولایف یک پروبیوتیک مقاوم به حرارت است که برای اولین بار در کشور برای صنعت دام و طیور تولید شده است.

هایپرولایف حاوی باکتری اسپوردار Bacillus subtilis با قابلیت تولید انواع آنزیم‌های گوارشی نظیر پروتئاز، آمیلاز، لیپاز و بتاگالاکتوزیداز است. با استفاده از این محصول، قابلیت هضم‌پذیری مواد غذایی در روده کوچک افزایش یافته و سبب کاهش ضریب تبدیل خوراک و افزایش راندمان تولید شده و از طریق حذف رقابتی در دستگاه گوارش، از رشد و تکثیر باکتری‌های بیماری‌زا ممانعت به عمل می‌آورد.

* کیدی گارد

این محصول در یکی از شرکت‌های داروسازی دانش‌بنیان زیست‌فناوری به تولید رسید. میزان نیاز کشور ۳۷۰.۰۰۰ جعبه در سال برآورد شده است.

* بایوبیون

از سوی یکی از شرکت‌های داروسازی دانش‌بنیان زیست‌فناوری عرضه شده و میزان نیاز کشور به این دارو ۱.۳۹۰.۰۰۰ جعبه در سال است.

این مکمل آهن و زینک و مولتی ویتامین مصرف عمومی دارد و برای کم‌خونی‌ها به‌ویژه کم‌خونی‌های شایع بانوان تجویز می‌شود.

* ذرت رقم هیبرید سینگل کراس جوین ۴۵

این محصول به همت یکی از شرکت‌های کشت و صنعت دانش‌بنیان تولید شده است.

میزان نیاز کشور ۱۲۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تن در سال و فروش ۲۰۰۰ تن در سال برآورد شده است.

این لاین ذرت زودرس است و از قابلیت افزایش بهره‌وری آب و پتانسیل بالا در تولید دانه برخوردار است.

* بلوس الکترونیکی

این محصول در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید رسید. میزان نیاز سالانه کشور به این محصول ۸۳ میلیون قطعه است و برآورد فروش آن ۱۰ میلیون قطعه خواهد بود.

مصرف این مکمل در دامداری‌ها موجب کاهش هزینه‌های دام تا ۵۰ درصد خواهد شد.

مهتاب چابوک

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.