نگرانی صهیونیست‌ها بعد از تهدیدات سید حسن نصرالله/ معادله «از کریات شمونه تا ایلات» چگونه اشغالگران را آشفته کرده است؟


رسانه‌های عبری که به دقت سخنان اخیر دبیر کل حزب‌الله را زیر نظر داشتند تاکید کردند نصرالله تهدیدات خود را بلافاصله اجرا می‌کند و بعد از اینکه گفت بهای هدف قرار دادن غیرنظامیان برای اسرائیل بسیار سنگین خواهد بود، وضعیت هشدار در شمال بالا رفته است.

2/17/2024 9:30:28 AM
کد خبر: 13450

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سخنرانی عصر روز گذشته سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله همانند سخنرانی‌های قبلی ایشان مورد توجه گسترده رسانه‌های صهیونیستی قرار داشت و این رسانه‌ها به دقت همه صحبت‌های سید نصرالله را زیر نظر داشته و به تحلیل و ارزیابی آن به ویژه در 3 نکته اصلی پرداختند.

اولین نکته مورد توجه رسانه‌های عبری در این زمینه که موجب نگرانی گسترده صهیونیست‌ها شده، تهدیدات سید حسن نصرالله مبنی بر پاسخ قاطع به جنایات ارتش اشغالگر علیه غیرنظامیان در جنوب لبنان بود.

به گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی در این زمینه اعلام کردند، نصرالله با حالتی بسیار خشمگین تهدید کرد که این بار پاسخ به حملات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان که این هفته غیرنظامیان را هدف قرار داده، بسیار متفاوت‌ خواهد بود.

نصرالله بلافاصله تهدیدات خود را اجرایی می‌کند

این رسانه‌ها با ابراز نگرانی درباره تهدیدات دبیر کل حزب‌الله تاکید کردند، تجربه‌های گذشته به اسرائیلی‌ها آموخته که نصرالله هر تهدیدی که مطرح کند روز بعد آن را انجام می‌دهد. بعد از تهدیدات دبیر کل حزب‌الله مبنی بر اینکه بهای هدف قرار دادن غیرنظامیان برای اسرائیل بسیار سنگین و خونین خواهد بود، وضعیت هشدار در شمال اسرائیل (اراضی اشغالی) بالا رفته است.

«ایتان دنگوت» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم اشغالگر در واکنش به تهدیدات سید حسن نصرالله گفت که سخنان نصرالله به معنای تداوم تشدید وضعیت در شمال و امکان گسترش رویارویی است که باید با جدیت با این موضوع برخورد کنیم.

رسانه‌های عبری همچنین آن بخش از سخنان دبیر کل حزب‌الله را که مربوط به افشای دروغگویی صهیونیست‌ها در ابتدای عملیات طوفان الاقصی و بعد از آن علیه رزمندگان مقاومت فلسطین بود، بازتاب داده واعلام کردند که نصرالله همه روایت‌های اسرائیل مبنی بر اینکه نیروهای حماس مرتکب قتل و جنایت علیه غیرنظامیان اسرائیلی شده‌اند را تکذیب و تاکید کرد که همه این روایات ساختگی بوده و هیچ مدرکی برای اثبات آنها وجود ندارد.

اما تمسخر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر توسط سید حسن نصرالله سومین نکته‌ای بود که مورد توجه رسانه‌های عبری قرار گرفت و این رسانه‌ها اعلام کردند نصرالله گفت: حزب‌الله موشک‌های عظیم و نقطه زنی دارد که از کریات شمونه تا ایلات می‌رسند.

این سخنرانی سید حسن نصرالله به فاصله کوتاهی از عملیات بزرگ حزب‌الله در منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان لبنانی انجام شد. روز چهارشنبه رسانه‌های عبری از حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه‌های نظامی ارتش اشغالگر در منطقه صفد خبر دادند که یکی از بزرگترین و شدیدترین حملات حزب‌الله از زمان آغاز جنگ تاکنون بوده است و تلفات جانی و مالی سنگینی به اشغالگران وارد کرد.

«موشیه داویدوویچ» یکی از مسئولان ارشد شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی در این زمینه اعلام کرد، ما در کشور نصرالله (دبیر کل حزب‌الله) زندگی می‌کنیم و اوست که معادلات را در شمال تعیین می‌کند. ما از مسئولان اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر می‌خواهیم که بیدار شوند و بدانند بدون امنیت، اساسا منطقه شمالی برای اسرائیل وجود نخواهد داشت.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» نیز در این زمینه گفت، خط قرمزی که اسرائیل ترسیم کرده بود به پرچم سفید (نشانه تسلیم مقابل حزب‌الله) تبدیل شد؛ زیرا کابینه جنگی اسرائیل مقابل حزب‌الله تسلیم شده است.

«روعی شارون» تحلیلگر نظامی شبکه کان رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود در این زمینه گفت که وضعیت ما در منطقه شمالی واقعا برای اسرائیل شرم‌آور است. ساکنان این مناطق نمی‌توانند حتی در خواب هم ببینند که به خانه هایشان برگشته‌اند؛ زیرا ما به هیچ توافقی نزدیک نشده‌ایم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.