اهمیت انسان‌ساز بودن هنر تئاتر/ بازی کودکان توان‌یاب درخشان است


حسن دادشکر داور بخش فراگیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان بخش فراگیر را نشانه‌ای از انسان‌ساز بودن هنر تئاتر معرفی کرد و بازیگران کودک توان‌یاب این بخش را درخشان خواند.

2/24/2024 9:38:28 AM
کد خبر: 13471

به گزارش سارنا به نقل از مهر، حسن دادشکر نویسنده، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر که یکی از داوران بخش فراگیر این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است درباره بخش فراگیر جشنواره به خبرنگار مهر گفت: حضور در داوری این بخش هم کسب تجربه هم کسب اطلاعات جدید درباره عزیزان بود. این آثار به شکل تئاتر کاربردی انجام شده و به توان‌گیران عزیز در زندگی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از این اجراها چشمگیر بودند و جلب توجه می‌کردند، ادامه داد: این بخش به من کمک کرد تا به اهمیت انسان‌سازی تئاتر پی ببرم. در این بخش انتظار تئاتر حرفه‌ای نداریم اما گروه‌هایی هستند که با دقت نظر مربیان با کیفیت بهتری کار کرده‌اند.

دادشکر اظهار کرد: هریک از مربیان شیوه خاصی را برای اجرا در نظر گرفته‌اند که با توجه به محدودیت‌هایی که این گروه‌های عزیز با آن مواجه هستند، به خوبی استفاده شده است. بازیگران این بخش به خصوص در رده کودکان بسیار درخشان هستند.

این هنرمند تئاتر کاربردی را راهی برای درمان معرفی کرد و گفت: افرادی که در این بخش فعال هستند باید با نوع بیماری و توانمندی اعضا آگاه باشند و حاصل این دانسته‌ها را در اجرا به کار بگیرند تا این دوستان ضمن اجرای نمایشی منطقی در طول تمرین و اجرا در زمینه بیماری خود نیز رو به بهبودی گام بردارند.

داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: جشنواره‌ها همواره فرصتی برای تبادل فرهنگ و ارتباط مستقیم با مخاطب هستند و جشنی است که در آن آثار مختلف اجرا می‌شوند. اما خاصیت جشنواره‌ها در تمام دنیا تبادل فرهنگ و تجربه است، اینکه ما کارهای یکدیگر را ببینیم و در مورد شیوه‌ها و خلاقیت‌ها با هم صحبت کنیم.

دادشکر در پایان بیان کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فرازونشیب‌های فراوانی را طی کرده است. تغییر شرایط جغرافیایی در یک زمان فشرده اتفاق افتاده است و با مشکلات زیادی از نظر بودجه، امکانات و برنامه‌ریزی روبه‌رو بوده است اما ستاد اجرایی و برگزارکنندگان از جان مایه گذاشته‌اند. خوشبختانه برگزارکنندگان صادقانه کار کرده و دین خود را به این رویداد هنری ادا کرده‌اند.

بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، به دبیری امیر مشهدی عباس، با حضور ۶۶ گروه نمایشی داخلی و خارجی، از اول تا ششم اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد در حال برگزاری است.

آروین موذن زاده

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.