فهرست کامل نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال/ از ملوان زبل تا خانه‌تکانی یک تیم + جدول


با بسته شدن پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات نیم‌فصل فوتبال ایران در لیگ بیست‌وسوم، فهرست ورودی و خروجی ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات مشخص شد.

2/27/2024 11:38:50 AM
کد خبر: 13478

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، پنجره نقل‌وانتقالاتی بیست‌وسومین دوره لیگ برتر که از 10 بهمن ماه سال جاری آغاز شده بود آخرین دقیقه شب گذشته (دوشنبه 7 اسفند) بسته شد. مطابق انتظارات بعد از ناکامی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2023، نقل‌وانتقالات کمی تب فوتبال را داغ کرد. روزهای پایانی نقل‌وانتقالات اوضاع متفاوتی داشت و تنور  فوتبال داغ‌تر شد. جابه‌جایی بازیکنان نکاتی را به همراه داشت که به آنها می‌پردازیم.

بیشترین و کمترین ورودی
استقلال خوزستان با جذب هفت بازیکن بیشترین نفرات را در نیم فصل به خدمت گرفت تا به نوعی تیمش دگرگون شود و خانه‌تکانی داشته باشد. در طرف دیگر  آلومینیوم اراک به دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی نتوانست بازیکنی بگیرد، ضمن اینکه سه خروجی هم داشت.

تقویت اقتصادی
ملوان با جذب چهار سرباز در پنجره نیم فصل با صرف کمترین هزینه، توانست به بهترین شکل تیم خود را در خطوط مختلف تقویت کند تا ملوان زبل باشد!

جذب بازیکنان سابق
استقلال و فولاد ترجیح دادند بخشی از فهرست خود را به نفراتی تخصیص دهند که سابقه بازی در تیم‌شان را دارند. استقلال سه نفر را به لیست خود در نیم‌فصل اضافه کرد و از بین آنها فخرالدینی و سیلوا دوباره به تیم قبلی‌شان برگشتند.

خروجی‌های آخر وقت
پرسپولیس و فولاد در روز پایانی نام برخی بازیکنان خود را از فهرست خارج کردند تا بتوانند بازیکنان جدید را به لیست‌شان وارد کنند. پرسپولیس در نیم‌فصل شش بازیکن گرفت.

گران‌ترین خروجی‌ها و درآمدزایی خوب
خروجی‌های سپاهان در فصل جاری جزو معروف‌ترین‌ها و گران‌ترین‌ها بودند. طلایی‌پوشان تنها تیمی بودند که بازیکن به خارج از کشور منتقل کردند. براین اساس، محمد قربانی به اونبرگ روسیه پیوست تا سپاهان درآمدزایی خوبی از بابت این انتقال داشته باشد.

تب جذب ازبکستانی‌ها بالا گرفت
در نیم‌فصل سه بازیکن ازبک به تیم‌های ایرانی آمدند. ماشاریپوف به استقلال و ارونوف به پرسپولیس پیوستند و داستونبک تورسونوف به استقلال خوزستان ملحق شد.

مس تغییر رویه داد
مس رفسنجان که در سال‌های گذشته از جمله تیم‌های فعال لیگ در زمینه نقل‌وانتقالات بود، در نیم‌فصل تنها رضا دهقانی را به‌عنوان بازیکن جدید جذب کرد.

درآمدزایی در نیم‌فصل
باشگاه شمس آذر که خصوصی است و از بازیکنان جویای نام استفاده می‌کند با فروش مهره‌های خود توانست جزو درآمدسازترین باشگاه‌ها در پنجره نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشد.

تقویت موتور پیکان
پیکان از میان شش بازیکنی که جذب کرد دو بازیکن سابق استقلال (فرشید اسماعیلی و علی قربانی) را به خدمت گرفت تا تیم خود را با نفرات باتجربه تقویت کند.

فهرست کامل نقل‌وانتقالات 16 تیم لیگ برتری در نیم‌فصل به شرح زیر است:

لیگ برتر فوتبال , تیم فوتبال سپاهان اصفهان , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال استقلال ,

انتهای پیام/

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.