اوجی: با وجود سرمای بی‌سابقه قطعی گاز نداریم/ مصرف بنزین به ۱۳۲میلیون لیتر رسیده است


وزیر نفت گفت: مصرف بنزین در فصل سرما و با وجود تعطیلات آخر سال به مرز مصرف ۱۳۲میلیون لیتر رسیده است که خوب نیست ولی این موضوع به‌خوبی مدیریت شده است.

2/28/2024 12:08:18 PM
کد خبر: 13487

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز، چهارشنبه، در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: ما هیچ‌وقت در ماه اسفند دچار چنین موج سرمایی نبودیم که حتی برخی‌ها این سرما را با سرمای سیبری مقایسه می‌کنند. برودت هوا در همه استان‌های کشور وجود دارد و حتی در برخی از استان‌ها اندازه برف به 1 متر رسیده است.

وی افزود: با کاهش میزان دما شاهد یک جهش مصرف در کشور هستیم که تا امروز بی‌سابقه بوده است ولی خوشبختانه در هیچ کجای کشور قطعی گاز نداشتیم.

وزیر نفت گفت: خواهش بنده این است که مردم سعی کنند در مصرف گاز رعایت کنند تا هیچ کس در این زمستان با قطعی گاز مواجه نشود.

اوجی تصریح کرد: کشور ما یک کشور پهناور است که حدود 98 درصد مناطق گازرسانی شده است، اما میزان مصرف ما 4 برابر نرم جهانی است؛ حداکثر تولید در حال وقوع است، اما متأسفانه رقم مصرف در کشور بالاست.

وی ادامه داد: تمام استان‌های سردسیر در شمال کشور هستند و میادین گازی و نفتی در جنوب که این مسافت 1800 کیلومتر است و وقتی به شمال کشور می‌رسد دچار افت فشار می‌شود، اما تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده است اما باز درخواست داریم که مردم به وزارت نفت کمک کنند.

وزیر نفت تأکید کرد: تولید بنزین قبل از دولت سیزدهم 96 میلیون لیتر در روز بود که امروز این رقم به 114 میلیون لیتر تولید بنزین رسیده است، یعنی 10 تا 15 درصد افزایش داشته است، همچنین در دولت قبل ساخت پالایشگاه را خوب نمی‌دانستند و کثیف می‌پنداشتند ولی در این دولت ساخت پالایشگاه شروع شده است مثلاً پالایشگاه شهید سلیمانی در حال ساخت است و سایر پالایشگاه‌ها در دست احداث هستند.

اوجی بیان داشت: مصرف بنزین در فصل سرما و با وجود تعطیلات آخر سال به مرز مصرف 132 میلیون لیتر رسیده است که خوب نیست ولی این موضوع به‌خوبی مدیریت شده است.

وی تصریح کرد: امروز کمیسیون مشترک ایران و روسیه را داریم که در این کمیسیون قرارداد 7 میدان نفتی امضا شده است که برخی از این قراردادها به تولید رسیده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.