حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان:

اسلام ناب انسان را به ارزشهای والای انسانی هدایت می کند/ دوای همه بیماری‌های رفتاری و اخلاقی انسان


استاد حوزه علمیه گفت: حقیقت اسلام این است که اگر کسی اسلام را با همه وجود بپذیرد به ارزش‌های والای انسانی دست می‌یابد.

3/2/2024 11:09:57 AM
کد خبر: 13499

به گزارش سارنا به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در مسجد جامع اصفهانک گفت: خداوند در قرآن کریم دین خود را از هر جهت کامل، جامع، تمام و بی عیب و نقص معرفی کرده و در روز قیامت از مردم مشعر بجز اسلام را نمی‌پذیرند اسلامی که دین ۱۲۴ هزار پیامبر بوده است.

وی با بیان دین وقتی به حضرت آدم نازل شد اسلام بود بیان کرد: پیامبر اکرم زمانی که به پیامبری مبعوث شد اسلام کامل و جامع را ایشان به مردم عرضه کرد. بعد از رسول خدا امامان معصوم مفسر و مبین دین اسلام بودند. روز غدیر درخت اسلام به میوه امامت نشست و حضرت علی امام شد. این امامت در یازده امام دیگر نیز جاری شد.

انصاریان با اشاره به اینکه همه بیماری‌های رفتاری و اخلاقی انسان با تبعیت از آیات قرآن و دستورات امامان رفع می‌شود گفت: نتیجه قرآن خواندن نباید این باشد که گرفتاری‌های انسان رفع شود بلکه خواندن آیات الهی باید زشتی‌های ظاهری و باطنی آدمی را رفع کند. در رساله‌ها نوشته شده نمازگزار باید لباسش مباح باشد و هیچ حرامی در آن نباشد اما اگر کسی ارزشی برای نماز قائل نباشد با پول دزدی هم نماز می‌خواند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر انسان به بایدها و نبایدها آیات و روایات عمل کند هدایت می‌شود. قرآن می‌فرماید این کتاب جز بیان حقایق الهیه نیست و برای کسانی سود دارد که می‌خواهند سعادتمند شود. برای هر گناهی توبه معینی گذاشته شده و باید انسان گناه کار بر اساس آن گناه توبه کند برای مثال در تضییع حق الناس باید آن حقوق ضایع شده را ادا کند.

وی ادامه داد: انسان گناهکار اگر بخواهد قرآن آن را درمان می‌کند در غیر این صورت درمان نمی‌شود. حقیقت اسلام این است که اگر کسی اسلام را با همه وجود بپذیرد به ارزش‌های والای انسانی دست می‌یابد. خداوند در قرآن کریم درباره حضرت آسیه فرمود من برای تمام اهل ایمان همسر فرعون را سرمشق قرار دادم؛ کسانی که حق را بیابند هرگز از مسیر حق بر نمی‌گردند و حضرت آسیه با تحمل شکنجه‌های سخت هرگز از دینداری خویش پشیمان نشد.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت آسیه خواستار دین شد و به فرامین آن عمل کرد برای همین به این مقام نائل شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.