خودزنی صداوسیما برای نجات رسایی/ اقدام مستقیم علیه بیانات رهبر انقلاب


صداوسیما برای تطهیر حمید رسایی از بداخلاقی، شب گذشته برنامه عجیب و غریبی را روی آنتن برد که خود همین برنامه هم مصداق تخطی از تذکر عمومی رهبر معظم انقلاب بود.

3/9/2024 9:11:19 AM
کد خبر: 13536

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای خبرگان درباره‌ی منتخبان مجلس جدید با اقبال و توجه بسیار مخاطبان در فضای حقیقی و نیز فضای مجازی مواجه شد. ایشان فرمودند: "منتخبان مجلس (شورای اسلامی) جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسی باطراوت کشور تلخ شود، ضمن اینکه اگر مجلس دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه‌بندی‌های گوناگون شود، از کار اصلی خود بازمی‌ماند".

حمید رسایی برای خیلی‌ها اولین فردی بود که به‌عنوان دست‌کم یکی از مصادیق تذکر رهبر معظم انقلاب به ذهن می‌آمد، و به همین دلیل، اقدام شب گذشته صداوسیما، بسیاری از مخاطبانش را شگفت‌زده و شوکه کرد. برنامه گفتگوی ویژه خبری، خودِ حمید رسایی، یعنی یکی از مصادیق اصلی بداخلاقی و ستیزه‌جویی دشمن‌شادکن را به‌عنوان میهمان ویژه برای تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب به استودیو آورده بود!

این اقدام از سوی صداوسیمایی که بعضی مسئولان ارشد آن جزو همفکران رسایی محسوب می‌شوند، مشخصاً این‌طور تحلیل شد که این رسانه قصد دارد رسایی را در افکار عمومی نجات دهد، برخی هم در این بین در فضای مجازی نوشته بودند که رکورد سرعت تذکر رهبر انقلاب شکسته شده است؛ به این معنا که بعضی از این منتخبان، فقط چند روز بعد از انتخابات و در حالی که هنوز ماه‌ها به تشکیل مجلس جدید مانده، در همین ابتدا تذکر شدید اخلاقی دریافت کرده‌اند.

اما موضوع فقط به تطهیر رسایی منحصر نماند بلکه صداوسیما عملاً به یک عملیات بسیار عجیب علیه بیانات رهبر معظم انقلاب روی آورد و خودِ همین برنامه را هم به میدانی برای بداخلاقی و ستیزه‌جویی تبدیل کرد، اتفاقی که این بار مورد واکنشهای منفی و تعجب شدید برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

مجری این برنامه به‌خلاف روال مجریان صداوسیما که در بحث‌ها و مناظرات تلویزیونی اشخاص را از نام بردن افراد نهی می‌کردند، این بار با تهییج حمید رسایی بارها از او می‌خواست که با نام بردن از افراد، رویکرد مقابله و نزاع با آنان را در پیش بگیرد.

در یکی از مقاطع این برنامه، حمید رسایی که ویژگی اصلی شخصیت او را در سیاست، اقدامات سلبی و نزاع با این و آن تشکیل می‌دهد، در یک مظلوم‌نمایی عجیب برای فرار و توجیه بداخلاقی‌ها، دیگران و به‌ویژه بعضی رسانه‌ها را متهم کرد که درباره او انتقادات ناروایی مطرح کرده‌اند.

اگرچه او ابتدا نام نیاورد، اما با پرسشهای خلاف روال و مکرر مجری مبنی بر اینکه "نام ببرید، نام ببرید! چرا نام نمی‌برید؟"، گفت که خبرگزاری تسنیم و روزنامه جوان این کار را کرده‌اند، این ادعای رسایی مشخصاً برای هر مخاطبی که واقعاً مسایل را دنبال کرده باشد، مصداق یک دروغ بود. اگر تسنیم و روزنامه جوان طی روزهای گذشته نقدی به رسایی نوشته‌اند در واقع همین بداخلاقی‌ها و جنگ و ستیزهای او را نکوهش کرده‌اند؛ نه آنکه خود از پیش وارد این ماجرا شوند.

برخی این‌چنین تحلیل می‌کنند که اقدام غیرحرفه‌ای مجری و پیش بردن برنامه در مسیری کاملاً تقابل‌آمیز با تذکر رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند انتخابی توسط خود مجری باشد بلکه احتمالاً باید به پشت‌صحنه این برنامه و رفقای رسایی در رسانه ملی برگردد؛ هرچه باشد، یعنی چه صداوسیما در کنترل چنین برنامه‌ای ناکام باشد و چه برخی مسئولان ارشدش پشت صحنه ماجرا بوده باشند، چیزی از اصل موضوع و برآیند و خروجی آن کم نمی‌کند.

رسایی روز گذشته  هم توئیتی منتشر کرد که مضمون آن اتهام مشخص به یک نهاد انقلابی مبنی بر دخالت در انتخابات ادوار گذشته بود. او در توئیتی دوپهلو نوشت؛ "از مسئولان سپاه (سردار سلامی و سردار نقدی و رئیس اطلاعات سپاه) سپاسگزارم که در «انتخابات این دوره» اجازه دخالت این نهاد در انتخابات را ندادند."؛ معنای ضمنی این حرف اتهام به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر دخالت در ادوار گذشته است و قاعدتاً مسئولان این نهاد انقلابی پیگیر اتهام صورت‌گرفته هم خواهند بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.