تولید ۹۷ درصدی کاتالیست‌های صنعتی در کشور/برنامه وزارت نفت برای تجهیز دانشجویان به علم روز


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تولید ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع در کشور، گفت: برنامه ما حمایت از ۳ درصد باقی‌مانده کاتالیست‌ها حتی اگر تولید آنها به صرفه نباشد، است؛ ضمن آنکه درصدد هستیم دانشجویان و دانش‌آموختگان کشور را به علم روز مجهز کنیم.

3/10/2024 1:33:15 PM
کد خبر: 13554

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تولید ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع در کشور، گفت: برنامه ما حمایت از ۳ درصد باقی‌مانده کاتالیست‌ها حتی اگر تولید آنها به صرفه نباشد، است؛ ضمن آنکه درصدد هستیم دانشجویان و دانش‌آموختگان کشور را به علم روز مجهز کنیم.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، مهندس مرتضی شاهمیرزایی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و فناوری کاتالیست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک روز ماندگار است، اظهار کرد: صنعتگران و دانشگاهیان بیش از گذشته با یکدیگر متحد شده‌اند تا سریع‌تر به تولید محصولات فناورانه بپردازیم.

وی با اشاره به زمینه‌های فعالیت این مرکز در حوزه کاتالیست، اظهار کرد: متاسفانه برخی از این محصولات به مدت ۱۰۰ سال وارداتی بوده است و همتی که در میان جوانان وجود دارد، با در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های دانشگاه، صنعت و پژوهش، شبکه منسجمی ایجاد شد تا این محصولات را در داخل کشور به تولید برسانند.

شاهمیرزایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حوزه کاتالیست کشور ما جزء چند کشور معدودی است که به دانش فنی تولید کلیه کاتالیست‌های مورد نیاز دست یافته است و این امر به واسطه اراده‌ای است که از دی ماه سال ۱۴۰۰ ایجاد شد که بر اساس آن مقرر شده است تا پایان دولت به دانش فنی کاتالیست مورد نیاز و همچنین کلیه کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد، فلز و خودروسازی مجهز شویم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: بر این اساس این شرکت آمادگی خود را برای حمایت از فعالان این عرصه اعلام کرده است تا بتوانیم چند کاتالیست باقی‌مانده را در کشور بومی‌سازی کنیم.

شاهمیرزایی تاکید کرد: امروز این مرکز نوآوری حوزه کاتالیست فعالیت خود را در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز می‌کند. این مرکز با سرمایه‌گذاری بخش دانش‌بنیان خصوصی است.

وی تاکید کرد: تاکنون ما به ۹۷ درصد کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع مختلف دست یافتیم و تعداد محدودی از کاتالیست‌هایی که باقی مانده است، لازم است که دانش فنی آنها را بومی‌سازی کنیم، حتی اگر تولید آنها اقتصادی نباشد و این شرکت مصمم است که از این فعالیت‌ها حمایت کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: اجرای این برنامه راهبردی غیر قابل بازگشت در زمینه بومی‌سازی و تولید سایر کاتالیست‌ها را در دستور کار داریم، ضمن آنکه بر آن هستیم که همه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور را به دانش روز تجهیز کنیم تا زمانی که وارد محیط های صنعتی می‌شوند، دوره‌های مقدماتی را طی کرده باشند از این رو امروز که پیوند بین دانشگاه و صنعت است، روزی ماندگار تلقی می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.