سردار گودرزی خبر داد؛

خنثی سازی بیش از ۴ هزار تحرک عناصر تروریستی/ تأمین ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزی در کشور


فرمانده مرزبانی فراجا از اختصاص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزی در کشور و خنثی سازی بیش از ۴ هزار تحرک عناصر تروریستی در کشور خبر داد.

3/12/2024 1:02:16 PM
کد خبر: 13558

به گزارش سارنا به نقل از مهر، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در نشست خبری گفت: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مرزنشین در کشور داریم که این عزیزان در تأمین امنیت مشارکت دارند.

وی افزود: تأمین نظم و امنیت در دریاها برعهده دریابانی و نظارت بر شناورها و … نیز بر عهده پلیس است، ما یک مرکز آموزش برای ایجاد امنیت دریا ایجاد کردیم که در آن به ناخداها و افراد حاضر در لنج‌ها و… نیز آموزش داده می‌شود.

فرمانده مرزبانی فراجا از تأمین ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی سه سال آینده خبر داد و گفت: این مبلغ با اولویت انسداد در مرزهای جنوب شرقی، شمال‌غربی و غربی هزینه خواهد شد. همچنین افزایش نظارت بر مرزها با استفاده از تجهیزات اپتیکی و … نیز در دستور کار است.

سردار گودرزی گفت: راه انداری مراکز مانیتورینگ در پایانه‌های مرزی یکی از اقدامات برجسته مرزبانی بود و توانستیم ایستایی زائران را به حداقل ممکن برسانیم که باعث رضایت مندی شد.

وی ادامه داد: ناوگان دریایی مرزبانی فراجا تقویت شده و در یکسال اخیر ۱۴۰ قایق تندرو به ناوگان ما افزوده شده است‌.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: با همکاری وزارت نفت و اتصال مرزبانی فراجا به سامانه‌های اعطای سوخت موفق شدیم در سه ماه اخیر مانع قاچاق ۲۷ میلیون لیتر سوخت در بدو اقدام آنها شویم.

سردار گودرزی گفت: رشد ۹۵ درصدی کشفیات سوخت از قایق‌ها و شناورهای داخلی و تعیین هویت آنها و رشد ۱۱ درصدی کشفیات سوخت از شناورهای خارجی بخش دیگری از اقدامات فرماندهی مرزبانی است.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۴ هزار تحرک عناصر تروریستی در نقطه صفر مرزی خنثی شده است.

وی با بیان اینکه توان و آمادگی عملیاتی مرزبانی ارتقا پیدا کرده است، گفت: در سه مرحله تجهیزاتی توان رصد و حرکتی مرزبانان را ارتقا داده‌ایم، به عنوان مثال از پهپادها در پایش مرزهای زمینی و آبی استفاده کرده‌ایم.

گودرزی گفت: مرکز آموزش تفنگدار دریایی را برای نخستین بار افتتاح کرده‌ایم تا ناخداها و ملوانان شناورها آموزش‌های لازم را ببینند.

فرمانده مرزبانی بیان کرد: قرار است تا برجک‌ها و پاسگاه‌ها به فیبر نوری، انواع پرنده‌ها و دیگر تجهیزات رصدی مجهز شوند.

وی با بیان اینکه در اکثر پاسگاه برق‌کشی انجام شده است، گفت: طرح خوشایندسازی محیط خدمت در ۶۰۰ واحد مرزی اجرا شده است تا هم محیط خدمت برای مرزنشینان خوشایند شود و هم اقتدار مرزبانان بالاتر رود.

گودرزی با بیان اینکه ۶۱۰ کیلومتر از جاده‌های مرزی مرمت و بازسازی شده است، گفت: تعداد زیادی رادار در دریا و سیستم‌های الکترونیکی ایجاد کردیم تا قبل از اینکه حریف به مرزهای ایران ورود کند شناسایی و رهگیری شود.

فرمانده مرزبانی گفت: تلاش داریم تا دوربین‌های اپتیکی را در داخل کشور تولید کنیم و برای تجهیزات مرزی به توان داخلی تکیه کنیم و تا جایی که امکان داشته باشد تجهیزاتی از خارج از کشور وارد نکنیم.

وی با بیان اینکه مرزبانان تلاش دارند تا محیطی امن برای فعالیت سرمایه‌گذاران ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: در ظرف ۲ ماه که به سامانه وزارت نفت متصل شدیم از قاچاق بیش از ۲۷ میلیون سوخت جلوگیری شد.

فرمانده مرزبانی بیان کرد: در گذشته هر مرز نشین باید حضوری برای دریافت پروانه گذر مراجعه می‌کرد که امسال این امکان را در سامانه پلیس من ایجاد کردیم و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی ادامه داد: مرزبانی امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و توقیف و ۱۳ هزار و ۵۲۹ پرونده قاچاق را برای این کالاها تشکیل داد؛ همچنین ۲۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده اقتصادی را مرزبانان به محاکم قضائی ارجاع داده است.

گودرزی گفت: تعداد زیادی از گروهک‌ها تلاش کردند به مرزهای ایران نزدیک شوند که مرزبانان به آنها اجازه عرض اندام ندادند و تعداد زیادی سلاح و مهمات، جلیقه انتحاری و ریموت بمب کشف شده است.

به گفته فرمانده مرزبانی بیش از ۲۶ هزار تلفن همراه سرقتی و بیش از ۲۰۰ خودروی سرقتی در مرزها کشف و ضبط شده است.

وی به عملکرد مرزبانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار انواع مواد محترقه و بیش از ۷۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال گذشته کشف مواد مخدر ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این ۷۰ تن مواد مخدر اغلب با درگیری مسلحانه کشف شده است، تصریح کرد: ۷۱۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۳۲ نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

گودرزی با بیان اینکه ۳۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است، گفت: ۱۲۵ میلیون نخ انواع سیگار کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته کشف داشته‌ام.

فرمانده مرزبانی ادامه داد: ۱۰ میلیون قلم انواع داروی قاچاق کشف شده است که این داروها عمدتاً آموکسی‌سیلین، آنتی‌بیوتیک و داروهای سرماخوردگی بوده است که قاچاقچیان سعی داشتند این داروها را از کشور خارج کنند.

وی گفت: همچنین ۱۳۹ دستگاه موتورسیکلت و خودروی قاچاق را سعی داشتند وارد کشور کنند کشف کردند و ۲۸ هزار رأس انواع دام سبک و سنگین کشف شده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.