4 ایستگاه مترو تهران افتتاح شد


ایستگاه های بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ مترو و ایستگاه تبادلی تربیت مدرس صبح امروز افتتاح شدند.

3/16/2024 2:34:47 PM
کد خبر: 13559

به گزارش سارنا به نقل از فارس، آیین افتتاح و بهره برداری ۳ ایستگاه بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ مترو تهران به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی جدید (ایستگاه های شهران و شهرزیبا) در این خط صبح امروز -شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲- برگزار شد.این مراسم در قالب صد و دوازدهمین پویش امید و افتخار، با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

احداث ۹ هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی با همکاری وزارت نیرو

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در جریان افتتاح از ایستگاه‌های مذکور اظهار داشت: عیدانه‌ای که شهرداری تهران برای مردم تدارک دید به این صورت بود که از اسفند سال گذشته که خط ۶ و ۷ تکمیل نشده بود امروز با شرکت‌های مختلف کار این ایستگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و امروز که در خدمت شما هستیم آماده بهره برداری خواهد بود.معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه‌هایی که امروز افتتاح خواهد شد، بار ترافیک را از غرب تهران کاهش می‌دهد تصریح کرد: در جهت کاهش بار ترافیک غربی شهر تهران ایستگاه‌های شهدای کن و آیت الله کاشانی در توسعه غربی به ایستگاه تبادلی تبدیل خواهد شد. وی افزود: همانطور که می‌بینید مردم در ایستگاه تربیت مدرس دچار مشکلاتی بودند اما با بهره‌برداری از ایستگاه تبادلی تربیت مدرس معضلات مردم در این خصوص کاهش پیدا می‌کند. هرمزی خاطر با اشاره به گزارشی تحت عنوان «بهار مترو» عنوان کرد: کلنگ‌زنی خط ۸ مترو هفته گذشته انجام شد، قرارداد خط ۹ قرارداد بسته شد و خط ۱۱ و ۹ سال آینده عملیات اجرایی آن را انجام خواهیم داد.وی به اقدامات مهمی که درخصوص توسعه خطوط انجام شد اشاره کرد و گفت: توسعه شرقی و غربی خط ۴ در دستور کار بود و همچنین در بحث واگن‌ها اتفاقات خوبی را رقم زدیم. از ابتدای ورود مترو به تهران ۱۱۶۹ واگن داشته است. ما ۷۹۱ واگن را قرارداد بستیم و ۲۸۰ از منابع مالی واگن در حال انعقاد هستیم یعنی بیش از آنچه که در ۲۵ سال گذشته بوده، واگن اضافه کردیم.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه در بحث موتور و اتوبوس و تاکسی برقی یک قرارداد مهمی را انعقاد کردیم گفت: ۲۵۰۰ اتوبوس، ۱۱۰ون و ۱۰۰۰ موتور برقی سال آینده وارد خطوط ما خواهند شد. ۲۵ هزار تاکسی هم اضافه خواهیم کرد. مترو پرند که بیش از ۱۴ سال بر روی زمین مانده بود همچنین در این دوره از مدیریت شهری به ثمر رسید.هرمزی تصریح کرد: اگر وضعیت فعلی را مقایسه‌ای کنیم با مدیریت شهری ۴ سال گذشته می‌بینیم که ۱۳۰ دستگاه اتوبوس به شهر اضافه شد اما مدیریت شهری ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس را برای شهر تدارک دید.وی با تاکید بر اینکه ما قرارداد سنگینی برای احداث ۹ هزار دستگاه جایگاه شارژ با وزارت نیرو داریم، بیان داشت: امید دارم که سال آینده اتفاقات خوبی که رقم خواهد خورد روزهای بهتری را برای شهر تهران به ارمغان بیاورد.معاون حمل و نقل شهرداری تهران در پایان گفت: ایستگاه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود حاصل تلاش شبانه‌روزی است. اشاره هم شد که در بحث تحریم دچار مشکلاتی شدیم اما افتخار می‌کنیم که سرباز رهبر عزیزمان و نوکری مردم را می‌کنیم که به نظر من این اصل مهمترین افتخار است. سال آینده در برنامه ما وجود دارد روزهای بهتری را برای مردم به وجود بیاوریم.

چمران: ترافیک شدید امروز دستاورد بی‌توجهی‌های دوره پیشین مدیریت شهری به توسعه حمل‌ونقل عمومی است

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: بعد از کندی کار مسئولان شهری در یک مدت کوتاهی که صورت پذیرفت مجدداً احداث مترو و افتتاح ایستگاه‌های آن شروع شده است. امروز ۳ ایستگاه جدید و یک ایستگاه تبادلی نیز به کمک مردم خواهد آمد.رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: درحقیقت بسیاری از مردم برای خرید عید ساعات طولانی را در ترافیک می‌مانند. ما نباید چنین ترافیکی را داشته باشیم و باید با استفاده از حمل و نقل عمومی و عملیاتی شدن برخی از ایستگاه‌های جدید سفر را برای مردم تسهیل کنیم.چمران به وضعیت واگن‌های چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مدیریت شهری گذشته شاهد واگن‌هایی بودیم که باید بازسازی، تعمیر یا از خط خارج می‌شدند. وی تاکید کرد: نخریدن قطعات و عدم توجه به حفر تونل‌ها و ساخت ایستگاه‌ها باعث شد تا چنین ترافیکی را شاهد باشیم. امیدواریم که روند توسعه همچنان ادامه یابد. دوستان با تجربه در شرکت‌های مترو باید به دقت و سرعت کار خود بیافزایند. رئیس شورای شهر تهران افزود: طراحی خطوط متروها در حال حاضر برای قبل از انقلاب است همان روزهایی که ترافیک و جمعیت به این شدت نبود. خوشبختانه برای خطوط جدید برنامه‌ریزی شده بود که در مدت زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد. چمران ادامه داد: اگر مترو و اتوبوس به اندازه نیاز مردم وجود داشته باشد، زمان آن فرا می‌رسد که چگونه شهروندان از خودروی شخصی استفاده کنند. امروز مردم اعتراض می‌کنند که با کدام مترو، اتوبوس ما بریم؟ با وجود این اعتراض‌ها نمی‌توانیم بگوییم از ماشین شخصی استفاده نکنید.وی در پایان با تمجید از استفاده معماری اصیل ایرانی اسلامی برای مترو بهار شیراز گفت: امیدواریم سال‌های سال در عرصه‌های مختلف، طراحی خوب و ایرانی داشته باشیم.

برنامه شهرداری برای اتصال برخی بیمارستان‌ها به مترو

همچنین علیرضا زاکانی، شهردار تهران با تقدیر از زحمات سازندگان ایستگاه‌های جدید عنوان کرد:کار ساخت ایستگاه تربیت مدرس را قرارگاه خاتم الانبیا و ایستگاه‌های بخش شمالی خطوط آیت الله کاشانی را شرکت چیلکو بر عهده داشت.شهردار تهران به نمای ایرانی اسلامی ایستگاه های مترو اشاره کرد و گفت: درایستگاه تربیت مدرس نمایی که کار شده بسیار زیبا و بر اساس معماری اصیل بود. تربیت مدرسی که من دیدم بسیار ویژه بود یا مثلا ایستگاه آیت الله کاشانی و شهدای کن نیز با توجه به طرح‌هایی که اجرا می‌شود به ویژگی‌های خاص معماری ایرانی اسلامی عجین شده‌اند که هم روح انگیز و دل انگیز باشد هم پیام خاصی را به همراه داشته باشد.زاکانی ضمن اشاره به اتصال ایستگاه بهار شیراز به بیمارستان خانواده بیان کرد: این ایستگاه یک ویژگی خاصی دارد چرا که به بیمارستان خانواده متصل است. برای برخی از بیمارستان‌ها برنامه ریزی کردیم که به متروهای نزدیکی متصل شوند. وی با بیان با مردم، نخبگان، نهادها، پیمانکاران و دانش‌های موجود تهران را متحول می‌کنیم، تصریح کرد: به دو علت شهر تهران اهمیت زیادی دارد. علت اول این است که تهران بعد از ۲۳۸ سال در رنج به سر می‌برد و علت دوم هم به این صورت بود که پایتخت هم نماد نظام اسلامی است و هم نمود موفقیت نظام و الگوی سایرین است. یعنی اتفاقی که در تهران بیافتد در سطح کشور تکثیر می‌شود. در نتیجه اگر کسی به تهران بیاید می‌تواند به کارنامه نظام نمره می‌دهد.شهردار تهران ادامه داد: رژیم کودک‌کش اسرائیل و کشورهای به ظاهر حمایت‌گر مردمان غزه با تبلیغاتی که انجام می‌دهند ایران را طوری به تصویر می‌کشند که هرکسی به ایران می‌آید تعجب می‌کند چرا که ذهنیت او با دیده‌های آنها تفاوت می‌کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.