سید هاشم صفی‌الدین: تنها راه برای صهیونیست‌ها در شمال «فرار» است/ هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنیم


رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به اینکه مردم لبنان با اتحاد پشت مقاومت هستند و هرگز مقابل دشمن تسلیم نمی‌شوند تاکید کرد تنها راه برای شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی این است که فرار کنند و از اینجا بروند.

3/16/2024 2:38:58 PM
کد خبر: 13563

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله طی سخنانی در خطبه نماز جمعه به تشدید عملیات‌های مقاومت لبنان علیه دشمن صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که اگر دشمن صهیونیستی تصور می‌کند که در جبهه جنوب لبنان کسانی هستند که سازش می‌کنند یا امتیاز می‌دهند یا از مسئولیت خود عقب‌نشینی می‌کنند، سخت در توهم و اشتباه است.

تنها راه برای شهرک‌نشینان در شمال فلسطین اشغالی، فرار است

سید صفی‌الدین افزود که اهالی جنوب لبنان همانند مردم بقاع و سایر مردم لبنان که پشت مقاومت هستند، مقاومت را تنها راه خود می‌دانند و به این گزینه متوسل هستند و هرگز از این گزینه عقب‌نشینی نمی‌کنند؛ تا زمانی که اسرائیل را از روی زمین محو کنند.

این مقام حزب‌الله در ادامه به اعترافات مسئولان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی درباره وحشت و فرار شهرک‌نشینان از ترس موشک‌های مقاومت لبنان اشاره و اعلام کرد که بهترین راه برای شهرک‌نشینان در شمال اراضی اشغالی این است که فرار کنند و بروند.

صهیونیست‌ها به تصویر کوچکی از پیروزی هم نمی‌رسند

از سوی دیگر شیخ «علی دعموش» معاون سید هاشم صفی‌الدین هم به نوبه خود در خطبه نماز جمعه اعلام کرد که مردم غزه با وجود همه کشتارها، ویرانی‌ها، تلفات، محاصره و گرسنگی همچنان مقاومت را در آغوش می‌کشند و هیچ یک از تلاش‌ها از خلال فشارها و جنایات و جنگ گرسنگی هرگز نمی‌تواند مردم غزه را علیه مقاومت تحریک کند یا ثبات و استواری و اتحاد آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

شیخ دعموش در ادامه تاکید کرد: مقاومت فلسطین سعی داشت در مذاکرات با هدف ورود کمک‌ها به غزه و بهبود شرایط مردم از خود نرمش نشان دهد اما با کارشکنی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها مواجه شد و در معرض فشارهای بزرگی قرار گرفت که هدف از آن مجبور کردن مقاومت به دادن امتیازهای حیاتی و عقب‌نشینی از شروط خود بود. اما مقاومت هرگز در برابر دشمن تسلیم نشده و امتیاز نمی‌دهد و به شروط خود پایبند است.

وی ادامه داد: مقاومت با معادله «چشم در برابر چشم» با دشمن می‌جنگد و همچنان با قدرت در میدان حضور دارد. دشمن اگر روی سروصدا و هیاهوی خود حساب کرده سخت در توهم است؛ زیرا قدرت مقاومت در استواری و ثبات بسیار بیشتر از توان دشمن برای ادامه جنگ است.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد که دشمن صهیونیستی هرگز به تصویر کوچکی از پیروزی هم در غزه نخواهد رسید. صهیونیست‌ها همچنین در جبهه جنگ با لبنان هم در موضع ضعف قرار دارند و در موقعیتی نیستند که بتوانند شروط خود را به مقاومت تحمیل کنند. لجاجت، استکبار و اصرار بر ادامه جنگ هیچ سودی برای دشمن نخواهد داشت و چیزی که دشمن می‌خواهد را به آن نمی‌دهد.

مردم غزه با شکم خالی همه توطئه‌های دشمن را شکست می‌دهند

شیخ «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب‌الله هم به نوبه خود در همین زمینه گفت که تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر به غزه وارد ششمین ماه خود شده و در این مدت اشغالگران به هیچ یک از اهدافی که می‌خواستند نرسیده‌اند. دشمن صهیونیستی بعد از این همه مدت، نه توانست اسیرانش را آزاد کند و نه حماس را از بین ببرد.

وی افزود: تنها کاری که دشمن اشغالگر توانست در غزه انجام دهد کشتار و ویرانی بود. رژیم صهیونیستی در غزه با استواری و مقاومت بی‌نظیر مردم فلسطین مواجه شد که به سرزمین خود پایبند هستند و خاک سرزمینشان را با خون خود پر کرده‌اند و با عزت و غرور ایستاده و هرگونه تسلیم شدن در برابر مستکبران و ظالمان را رد می‌کنند. دشمن بعد از شکست در نبرد نظامی مقابل مردم استوار فلسطین به جنگ گرسنگی علیه این ملت روی آورده اما هرگز قادر به شکستن اراده ملت فلسطین نیست.

شیخ یزبک در ادامه به مانورهای تبلیغاتی آمریکا در کمک به مردم غزه اشاره و تصریح کرد: پرتاب کمک‌ها برای مردم غزه از هوا یا ایجاد بندر جهت ورود کمک‌‌ها به این منطقه، در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای فرار از فشارهای بین‌المللی در نتیجه جنگ نسل‌کشی است که اشغالگران تحت حمایت این کشور به مردم غزه تحمیل کرده‌اند.

وی گفت: آیا کسی باور می‌کند که آمریکا و جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور نمی‌توانند گذرگاه زمینی را برای رساندن کمک‌ها به غزه باز کنند؟ طبیعتا آمریکا و متحدان آن در جامعه بین‌المللی و نیز رژیم‌های عربی قادر به بازکردن گذرگاه زمینی جهت ورود کمک‌ها به غزه هستند اما این یک توطئه با سرفصل جنگ گرسنگی و قحطی برای تسلیم کردن مردم فلسطین و مقاومت آنهاست.

شیخ یزبک تاکید کرد که اما مردم غزه با شکم خالی و با خون‌های خود همچنان قوی ایستاده‌اند و همه توطئه‌ها را شکست خواهند داد و نه تنها چهره منطقه بلکه چهره کل جهان را تغییر می‌دهند و آن را به سوی نظام جدیدی می‌برند که در آن دیگر خبری از هیمنه نیروهای ظالم و استبدادی نیست.

اشغالگران جرات انجام تهدیدات خود ضد لبنان را نداشتند

این مقام حزب‌الله در ادامه به عملیات‌های مقاومت لبنان علیه اشغالگران اشاره کرده و گفت که مقاومت اسلامی، دشمن صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی گرفتار یک طلسم سردرگمی در سطوح نظامی و سیاسی کرده و دشمن پیشتر تهدید به گسترش دامنه جنگ کرده بود اما جرات آن را نداشت. اشغالگران با تشدید تجاوزات علیه غیرنظامیان لبنانی می‌خواستند قدرت مقاومت را محک بزنند اما واکنش تند حزب‌الله را دیدند.

وی در پایان تاکید کرد که مقاومت در لبنان هرگز از حمایت از غزه و دفاع از حاکمیت لبنان و کرامت مردم کشور خود دست نخواهد کشید و هرچقدر هم نیاز باشد در این راه فداکاری می‌کند و بها می‌دهد. مقاومت، محور امید برای امت اسلامی بوده و در نهایت پیروز خواهد شد و زمین و مقدسات را از شر اشغالگران صهیونیست آزاد خواهد کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.