برای حضور در مسابقات جام جهانی؛

آخرین شانس پولادمردان ایران/ «دهدار» بلیط پاریس را حفظ می‌کند؟


نمایندگان وزنه‌برداری ایران در جام‌جهانی وزنه‌برداری، آخرین شانس خود برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را امتحان می‌کنند.

4/2/2024 9:45:00 AM
کد خبر: 13601

به گزارش سارنا به نقل از مهر، آخرین مرحله گزینشی المپیک برای پولادمردان ایران مسابقات جام جهانی وزنه‌برداری به میزبانی پوکت تایلند است که این مسابقات از روز ۱۳ تا ۲۳ فروردین ماه برگزار می‌شود.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای مسابقات جام جهانی تایلند با چهار وزنه‌بردار مصطفی جوادی، رضا دهدار، علی داوودی و آیت شریفی در دسته فوق سنگین شرکت خواهد کرد. از بین نفرات اعزامی مصطفی جوادی و علی داوودی حضور در المپیک پاریس را با توجه به جایگاهی که در رنکینگ جهانی دارند قطعی کردند. مصطفی جوادی در دسته ۸۶۹ کیلوگرم در جایگاه ششم قرار دارد و علی داوودی هم در دسته فوق سنگین در جایگاه چهارم قرار دارد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی ۱۰ نفر اول هر وزن در رنکینگ جهانی به همراه بهترین وزنه برداران هر قاره سهمیه المپیک می‌گیرند و از هر کشور تنها فردی که بالاترین رکورد مجموع را ثبت کرده باشد وارد رنکینگ می‌شود.

به غیر از داوودی و جوادی که سهمیه حضور در المپیک را قطعی کردند، رضا دهدار هم در رنکینگ جهانی در جایگاه نهم قرار دارد که او هم تا به اینجا سهمیه حضور در المپیک را به دست آورده است؛ اما جایگاه دهدار در رنکینگ جهانی متزلزل است و باید در مسابقات جام جهانی تایلند با همه توان حاضر شود در غیر این صورت به راحتی نامش از بین ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی حذف و سهمیه المپیک را از دست می‌دهد.

اعضای کادر فنی برای حضور در این رقابت‌ها رکورد ورودی میرمصطفی جوادی را ۳۸۵ کیلوگرم اعلام کردند. در دسته ۸۹ کیلوگرم «لوپز» کلمبیایی با ۳۹۵ کیلوگرم در صدر و «کارلوس ناسار» با ۳۹۰ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارد. «آنتونی پیتزالتو» از ایتالیا، «والانیا» از ونزوئلا، «لی‌داین» و «تیان تائو» از دیگر مدعیان این دسته به شمار می‌روند. با توجه به مدعیان این وزن کار میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم در المپیک پاریس بسیار سخت خواهد بود.

آخرین شانس پولادمردان ایران/ «دهدار» بلیط پاریس را حفظ می‌کند؟

در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نیز رضا دهدار نماینده ایران است که با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم در جمع نفرات برتر این وزن قرار دارد. صدر این گروه در اختیار «هوان هوا لیو» از چین با ۴۰۴ کیلوگرم است. «فارس الباخ» از قطر و «اکبر ژورایف» از ازبکستان هر دو با رکورد مجموع ۴۰۰ کیلوگرم، نفرات دوم و سوم هستند. دهدار پیش از این با ثبت رکورد ۳۹۰ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ جایگاه هشتم رنکینگ جهانی را به خود اختصاص داده بود اما در مسابقات قهرمانی آسیا، یک وزنه‌بردار ازبکستانی با ثبت رکورد ۴۰۰ کیلوگرم، به جای رضا دهدار در رنکینگ جهانی قرار گرفت و جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد. به این صورت دهدار یک پله سقوط کرد و در جایگاه نهم قرار گرفت.

آخرین شانس پولادمردان ایران/ «دهدار» بلیط پاریس را حفظ می‌کند؟

حالا او قرار است به مسابقات جام جهانی تایلند که تنها مسابقه گزینشی المپیک است اعزام شود. طبیعی است با شرایطی که دهدار دارد او باید در این مسابقات تمام تلاش خود را به کار گیرد تا سهمیه المپیکی که از طریق رنکینگ جهانی به دست آورده را از دست ندهد. البته دهدار در چند مسابقه اخیر عملکرد قابل قبولی نداشته و باید دید آیا می‌تواند در تایلند کار را تمام کند و سهمیه را برای خود حفظ کند یا خیر.

دیگر نمایندگان وزنه‌برداری ایران در مسابقات تایلند علی داودی و آیت شریفی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم هستند. در این دسته «لاشا تالاخادزه» با ثبت وزنه ۴۵۵ کیلوگرم در صدر و «لالایان» ارمنستانی با ثبت وزنه ۴۵۰ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارد. آیت شریفی دیگر نماینده ایران با رکورد ورودی ۴۱۵ کیلوگرم در جدول گروه B قرار دارد. «گورمیناسیان» بحرینی دیگر مدعی این وزن در جدول گروه C وزنه می‌زند. پولادمردان در این مسابقات به دنبال ارتقای رکوردهای خود هستند.

سیده فرزانه شریفی

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.