واکنش کنعانی به کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر غزه


سخنگوی وزارت خارجه ایران امشب ضمن محکوم کردن قتل‌عام و دفن دسته جمعی صدها نفر در بیمارستان ناصر غزه، از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست که از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعقیب و رسیدگی قضایی این جنایت و مجازات عاملان و آمران آن استفاده کنند.

4/22/2024 10:27:13 AM
کد خبر: 13757

به گزارش سارنا به نقل از سارنا، ناصر  کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (یکشنبه) دوم اردیبهشت در واکنش به کشف گورهای دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه گفت: انتشار خبر هولناک، فجیع و دلخراش قتل‌عام و دفن دسته جمعی و پنهانی صدها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر در محیط این بیمارستان در غزه، موجب بهت و اندوه افکار عمومی جهان شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت حقوقِ بین‌الملل بشردوستانه بویژه کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو از مراکز بیمارستانی و درمانی اعلام کرد: ارتکاب جنایت مزبور علاوه بر احراز مسئولیت رژیم اسرائیل و مسئولیت کیفری مرتکبان صهیونیستی آن، موجِد مسئولیت بین‌المللی برای دولت‌های حامی شناخته شده این رژیم است.کنعانی افزود: جنایات مکرر، سازمان یافته و گسترده رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از مصادیق بارز نسل‌کُشی و جنایت جنگی است و مقابله با بی کیفری آمران و مباشران جنایت یاد شده، بر عهده جامعه جهانی و مراجع بین‌المللی است.وی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید این فاجعه هولناک، از دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان و همه کشورها و اعضای مسئولیت پذیر در جامعه جهانی می‌خواهد که علاوه بر محکوم کردن آن، از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعقیب و رسیدگی قضایی این جنایت و مجازات عاملان و آمران آن استفاده کنند.
سازمان امدادرسانی غزه از کشف یک گور دسته‌جمعی حاوی پیکر ۵۰ شهید در محوطه بیمارستان ناصر واقع در شهر خان یونس در جنوب غزه خبر داد. براساس اعلام این سازمان پیش‌بینی می‌شود گورهای دسته‌جمعی دیگری نیز در این مجتمع پزشکی وجود داشته باشد. از سوی دیگر منابع فلسطینی از کشف پیکرهای بیش از ۲۰۰ نفر در گور دسته جمعی در خان یونس در جنوب غزه خبر دادند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.