فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد؛

بازداشت ۱۸۰۰ محکوم فراری/۱۱.۷ میلیون تماس با ۱۱۰ تهران


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به بازداشت ۱۸۰۰ محکوم فراری گفت: در یک سال گذشته ۱۱.۷ میلیون تماس با ۱۱۰ تهران برقرار شده است.

3/13/2019 9:25:58 AM
کد خبر: 1378

به گزارش سارنا به نقل از فارس، همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور و سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت در ستاد فرماندهی پایتخت برگزار شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت و به تشریح عملکرد پلیس در یکسال گذشته پرداخت و اظهار داشت یکی از کارهای بزرگ پلیس تهران رسیدگی به پرونده های کلان کلان و جرائم اقتصادی و بزرگ بود که بار اصلی آن بر عهده پلیس تهران و دادستان تهران بود.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد پلیس تهران در طول سال جاری به ۲۱ پرونده فساد اقتصادی او رسیدگی کرد و هزار و ۹۰۵ نفر از افراد مرتبط با این پرونده ها را احضار کرد و گفت ۴۹۳ نفر در این رابطه دستگیر شد که با هماهنگی و احکام قضایی ۳۸۷ نفر به زندان رفتند.

این مقام ارشد پلیس تهران به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تماس با یکصد اپراتور ۱۱۰ اشاره و بیان داشت این آمار در مقایسه با سال گذشته از افزایش ۷ درصدی برخوردار است که نشانگر اعتماد مردم به پلیس خدمتگزار است.

سردار رحیمی ادامه داد از مجموع ۱۱ میلیون و ۷۰۰ تماس با پلیس ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تماس عملیات پلیسی برایش انجام شد و ۸۰۰ واحد فوریت های پلیسی برای اجرای آنها وارد عمل شدند که نسبت به سال گذشته اجرای عملیات های پلیسی ۱۱۰ پلیس پایتخت ۱۴ درصد افزایش یافته است. 

وی گفت روزانه بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده در تمام رده های انتظامی پلیس پایتخت پیرامون موضوعات مختلف تشکیل می شود .

عالی ترین مقام انتظامی پایتخت به حوزه کشف جرایم در سال جاری پرداخت و تصریح کرد:۱۶۶ هزار و ۸۹۴ فقره سرقت را کشف کردیم که نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش ۱۱ درصدی داشته است. 

سردار رحیمی گفت بالغ بر ۶۵ درصد از جرائم سرقت که در تهران رخ داده را ماموران پلیس پایتخت کشف کرده اند همچنین در حوزه جرایم جنایی همچون قتل آدم ربایی و سرقت مسلحانه با کاهش ۱۰ درصدی وقوع مواجه بوده ایم .

وی تصریح کرد بالغ بر ۹۵ درصد جرائم خشن کشف شده است که در مقایسه با سال قبل از ۷ درصد رشد کشف برخوردار بوده است.

عالی ترین مقام انتظامی پایتخت به حوزه جعل و کلاهبرداری پرداخت و تصریح کرد بالغ بر ۹۳ درصد جعل و کلاهبرداری ها در پایتخت پخش میشود که افزایش ۷ درصدی را مواجه بوده ایم.

وی گفت در حوزه پلیس فتا و برخورد با جرائم و مزاحمت های اینترنتی کلاهبرداری و دسترسی‌های غیرمجاز توانستیم علی‌رغم افزایش ۸۰ درصدی وقوع در فضای مجازی افزایش کشف ۳۰ درصدی را رقم بزنیم.

وی گفت: در برخورد با جرایم باندی و سازمان یافته با انهدام یک ۱۸۹۱ باند باند سرقت زورگیری مواد مخدر و اراذل و اوباش که با همکاری ماموران پلیس آگاهی مواد مخدر و اطلاعات پایتخت رقم خورد ۸ درصد افزایش انهدام باند های گروهی را داشته باشیم. در حوزه دستگیری مجرمین فراری با هماهنگی با دستگاه قضایی ۲۲ مرحله طرح دستگیری را داشتیم که ۱۸۰۰ نفر را دستگیر کردیم. همچنین در حوزه دستگیری سارقان خشن که همواره در اولویت پلیس بود یک هزار و نود و سه نفر مجرم خطرناک را دستگیر کردیم که در مقایسه با سال قبل افزایش ۳۸ درصدی را مواجه بود. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت برخورد با اراذل و اوباش را از طرح‌های جدی پلیس پایتخت دانست و گفت ۸۵۱ نفر اراذل و اوباش عربده کشان و افرادی که اقدام به مزاحمت برای نوامیس مردم می کردند با فعالیت پلیس امنیت دستگیر شدند که افزایش ۸۶ درصدی را داشتیم.

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد در طرح برخورد با حاملین سلاح سرد و گرم ۵۵۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف کردیم که ۳۰۲ قبضه آنها جنگی بوده که افزایش ۱۰ درصدی را نیز در این حوزه داشته ایم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.