روز خوب آموزش عالی با خبر حضور ۴۳ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی جهانی


اخبار امروز آموزش عالی حاکی از خبرهایی مبنی بر پیشرفت آموزش کشور و برنامه‌ریزی برای پیشرفت بود، حضور ۴۳ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی جهانی ۲۰۲۳ را می‌توان از خبرهای خوب امروز دانست.

5/28/2024 9:36:41 AM
کد خبر: 14003

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «وعده دیدار شهید جمهور با دختر دانشجوی معلول ماند به قیامت»؛ امروز اخبار آموزش عالی با این تیتر شروع شد.ماجرا از این قرار بود که در چند روز گذشته یک فیلم از دختر دانشجوی معلولی وایرال شده بود که در دیدار دانشجویان با رئیس جمهور شهید در دانشگاه تهران برای صحبت با رئیس جمهور به جلوی سالن می‌رود اما پیش از رسیدن به آقای رئیسی، ایشان خودش به استقبال دختر می‌رود و با او صحبت می‌کند.فاطمه کیانی دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه تهران در این باره می‌گوید: رئیس جمهور خودش به استقبال من آمد و پس از دریافت نامه‌ام از دفتر ایشان تماس گرفتند که با اتمام سفر استانی در جلسه‌ای ایشان را ببینم اما دیدار ما ماند به قیامت تا آنجا که به کمک بیشتری نیاز دارم دستگیرم باشند.

حضور 43 دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی جهانی 2023

اما اخبار آموزش عالی امروز با خبرهای خوش از دانشگاه‌های کشورمان ادامه یافت.حضور 43 دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی جهانی 2023 خبری بود که سید احمد فاضل زاده رئیس موسسه ISC اعلام کرد.به گفته وی، مؤسسه ISC به عنوان مرجع رتبه بندی ملی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور، از سال 2018 در کنار رتبه بندی دانشگاه های داخلی، رتبه ­بندی دانشگاه ­های جهان را نیز آغاز کرده است و در رتبه ­بندی موضوعی جهانی ISC- 2023 تعداد 43 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

از کنکور و اخبار پر مخاطبش چه خبر

کنکوری‌ها که با تعویق زمان برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری مهلت بیشتری را برای درس خواندن پیش روی خودشان می‌بینند معمولا علاوه بر مطالعه دروس به دنبال چک کردن اخبار هم هستند تا در صورت رخ دادن اتفاق جدید از قافله عقب نمانند. با توجه به تعویق زمان برگزاری آزمون سراسری سازمان ملی سنجش مهلت مجددی برای ثبت نام جامانده ها در نظر گرفته بود و براین اساس کنکوری های جامانده امروز هم برای ثبت نام با تاخیر مهلت داشتند. از طرفی انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم کنکور سال ۱۴۰۳ فردا آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ادامه دارد. دفترچه انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم کنکور سال ۱۴۰۳ برای انتخاب کدرشته‌محل‌های دانشگاه فرهنگیان هم در سایت سازمان ملی سنجش منتشر شده است.براساس اخبار اعلام شده، نیمه دوم خردادماه اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت و نتایج نهایی نیمه اول مردادماه اعلام می‌شود.ثبت‌نام پذیرفته شدگان اواخر شهریورماه است.

وزرای علوم ادوار پای کار پیشرفت آموزش عالی

خبر مهم دیگر امروز آموزش عالی دیدار وزرای علوم ادوار با دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی و بحث و بررسی مسائل مرتبط با آموزش عالی کشور بود.حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با سیّدمحمّدرضا هاشمی گلپایگانی، جعفر توفیقی، محمدمهدی زاهدی، کامران دانشجو، سیدضیاء هاشمی، منصور غلامی وزرای پیشین علوم جمهوری اسلامی ایران به همراه محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار کرد. عبدالحسین خسروپناه در این جلسه با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از نظرات کارشناسی وزرای سابق و جدید در حوزه سیاست‌گذاری و راهبری استفاده کنیم این جلسه را برگزار کردیم.
 
فاطمه سلمانی

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.