سرلشکر سلامی: انتخابات اخیر، نمونه مردم‌سالاری دینی و دموکراسی آشکار در جهان بود


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که بسیاری مدعی بودند انتخابات ما مهندسی شده است، گفت: انتخابات اخیر نمونه یک مردم‌سالاری دینی و دموکراسی آشکار در جهان بود که اعلام مشارکت با صدم اعشار، امانت‌داری و سلامت این انتخابات‌ را نشان می‌دهد.

7/9/2024 9:21:50 AM
کد خبر: 14267

به گزارش سارنا به نقل از فارس، سردار سرلشکر سلامی، عصر دوشنبه در مراسم افتتاحیه طرح ولایت با حضور در مجتمع آیه‌های مشهد اظهار کرد: شخصیت و هویت هر جامعه ای بازتابی از شخصیت فکری، ذهنی و ایمانی جوانان آن جامعه است.‌ سرلشکر سلامی با بیان اینکه شما آینده را آن گونه می سازید که می اندیشید، گفت: آینده در عالم واقعیت، محصول آینده ای است که در قلب های شما تکوین می یابد و اهمیت اجتماعاتی نظیر طرح ولایت در این است که اندیشه های مجزا در فضای یک تفکر یکپارچه به هم پیوند می خورد و مساحت وسیعی از اندیشه، تفکر و نگرش ایجاد می کنند‌.وی با اشاره به این که جنگ های امروزی در فضای ذهن ها و قلب ها اتفاق می افتد‌، گفت: نبرد امروز در عالم اندیشه، ایمان و باور، یک واقعیت خطیر و سرنوشت‌ساز است.سرلشکر سلامی با بیان این که جامعه را انسان های بزرگ، رویدادهای بزرگ و باورهای بزرگ می سازند، تصریح کرد: جامعه ما به دلیل برخورداری از این سه عنصر بزرگ از فضای تحقیر، بردگی، وابستگی، عقب ماندگی، افسردگی خارج شد. مردی بزرگ مثل خورشیدی طلوع کرد و افکار بلند و آرزوهای بزرگ او در جسم و جان جامعه تکثیر شد، یک ملت را بیدار کرد و افکار را تنویر بخشید. ملت تصمیم گرفتند با تکیه بر اعتقاد عمیق و باورهای بلند، حرکتی استثنایی را در ۴۶ سال پیش صورت بدهند که بزرگترین امپراطوری تاریخ را بشکنند و او را فراری دهند‌.

شجاعت امام از ملت ایران، هویتی جدید ساخت

وی ادامه داد: این واقعه با همت آن مرد بزرگ، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، ملت را به حرکت در آورد و ملت توانست خود را از آن فضا و پوسته سخت دوران سلطه و استعمار نجات دهد. ملتی که در تقاطع استبداد و استعمار زندگی می‌کرد ناگهان در یک حرکت معجزه آسا به یک ملت بزرگ و مستقل تبدیل شد و این رویدادهای بزرگ متوقف نشدند. فراوانی و تکرار این واقعه ها به تدریج هویتی جدید و شخصیتی وسیع برای ملت ایران ساخت. فرمانده کل سپاه پاسداران به حرکت انقلابی دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام که امروز به بسیج دانشجویی تبدیل شده اشاره کرد و گفت: این حرکتی خارج از تصور تاریخ بود. جوانانی شجاعانه به سفارت آمریکا که نقطه مدیریت سیطره بر سرنوشت ملت ایران بود، هجوم آوردند. جاسوسان در لباس دیپلمات را دستگیر و امام از این حرکت دانشجویان حمایت کردند. این یک شجاعت بزرگ را طلب می کند و جز از انسانی بر نمی اید که به منبع الهی تکیه داشته باشد. وی در ادامه به ابعاد شجاعت امام و جوانان اشاره کرد و گفت: یک شجاعت این است که انسان از مرگ نمی هراسد و از جان خود می گذرد. مثل کاری که جوانان در دفاع مقدس انجام دادند و از میادین مین و رمل ها در طریق القدس گذشتند. آن هایی که خرمشهر را در بیت المقدس آزاد کردند و در عملیات خیبر، رمضان و بدر، شکوه تاریخ صدر اسلام را در زمان حال زنده کردند.

شجاعت سیاسی امام، متکی به این جهان بینی است

سرلشکر سلامی با اشاره به شباهت های زندگی جوانان دوران دفاع مقدس و جوانان امروز گفت: آن ها که در دریای آتش ها فرو می رفتند انسان هایی مثل اکنون شما با افق های بلندی از آرزوهای بزرگ و عاشق خانواده هایشان بودند. آن ها هم تصویر زیبایی از آینده خود داشتند و جان شان را دوست داشتند، هیچ تفاوتی با شما نداشتند ولی حاضر شدند از خانواده و همسران جوان و پدران و مادران و آینده و آرزوهایشان بگذرند. آن ها نمی ترسیدند و تن به شمشیر می زدند. بر زمین می افتادند و از پیکر یکدیگر پل می زدند. آن ها هم مثل شما بودند و شجاعتی داشتند که از ایمان و آگاهی آن ها ناشی می شد. وی افزود:یک شجاعت هم اخلاقی است که اگر فردی اشتباه کرد قدرت عذرخواهی داشته باشد.شجاعت سیاسی نیز یک شجاعت والاست و مختص رهبران جوامع است. این تصمیم امام به شکستن سیطره استعمار و بیرون انداختن نظام شاهنشاهی در آن دوره سخت که خروج از قدرت های شرق و غرب ممکن نبود یک شجاعت سیاسی قدرتمند می خواست که فقط از امام بر می آمد.در سوره حج آمده: این قدرت های غیر الهی که شما مقتدر می نامید اگر جمع شوند قدرت آفرینش یک پشه را ندارند. اگر یک پشه ای چیزی را از دست آن ها برباید نمی توانند پس بگیرند. ترامپ، بایدن و همه قدرت ها جمع شوند نمی توانند پشه ای بیافرینند. این جهان بینی امام از قدرت الهی اوست و شجاعت سیاسی، متکی به این جهان بینی است. شجاعتی که اجازه داد ما در مقابل قدرت آن روز آمریکا که بی رقیب و بزرگترین قدرت در طول تاریخ بشر بود بایستیم. در حالی که ما در آغاز تکوین قدرت مان بودیم و دست هایمان خالی بود اما امام در مقابل آن ها ایستاد. همین شجاعت بود که وقتی ناوهایشان را به سمت خلیج فارس حرکت دادند امام فرمود آن ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

بازخوانی تاریخ برای ما مهم است

سرلشکر سلامی با بیان این که بازخوانی تاریخ برای ما مهم است، گفت: هر آن چه امروز به عنوان جامعه ایران در عرصه مناسبات بین الملل و مختصات جهانی وجود دارد محصول تمام این واقعه های عظیم است. روزی آمریکایی ها و رئیس جمهورشان کارتر تصمیم گرفتند گروگان ها را با یک نیروی ویژه به نام دلتا آزاد کنند. من پایگاه های آن ها را دیده ام و با بالگرد از روی این پایگاه ها عبور کرده ام که مثل شهرهایی بود‌. آن ها با بالگردهایشان حرکت کردند اما در آتش طوفان شن سوختند. و امام فرمود شن ها مامور خدا بودند.وی با اشاره به اینکه ما روزگاری در مقایسه قدرت با آمریکایی ها فاصله ای نجومی داشتیم، گفت: این شجاعت که در آن وضعیت قدرت ها این چنین اعمال شجاعانه را انجام دهی یعنی شکستن قدرت ظاهری آن قدرت بزرگ که نیمی از جهان را در سیطره خود داشت. قدرتی که توانست در رقابت دوران جنگ سرد، شوروی را با فروپاشی مواجه کند‌. قدرت بزرگی که خورشید در سرزمینش غروب نمی کرد و یک قدرت زمینی و هوایی بی رقیب بود اما امام در مقابل این قدرت هم شجاعانه ایستاد. این یعنی توکل، صبر، نهراسیدن و از این دست شجاعت ها فراوان است. نمونه دیگر آن هم عملیات وعده صادق بود و شما با چشمان خود شکوه یک تصمیم استثنایی را دیدید.

دوباره محاسبات دشمن در انتخابات بر هم ریخت

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی جغرافیای ذهن یک جوان و آرزوهای او که می خواهد خوشبخت شود را بنگریم به دو دیدگاه می رسیم. دیدگاهی که می گوید هرکجا به هدف برسم انتخاب می کنم و برایم وطن مهم نیست و به جایی می روم که به آرزوهایم برسم. به سرزمینی می روم که اگر دشمنم در آن باشد برایش کار می کنم. اما یکی دیگر می گوید من می مانم و با سختی ها وطن را می سازم و برای مردمم، شکوه به ارمغان می آورم. می مانم. این هم یک جغرافیای آرزوست. یک ایران بزرگ و قوی در آن دستگاه مختصات جهانی که اقتدار، پیشرفت و امنیت دارد، می خواهد ایران را در جهت مثبت هر سه این ها رشد دهد و ما با این تفکر قوی شده ایم. با بچه هایی که ماندند و در گمنامی قدرت ساختند. آن هایی که در خط مقدم چشم در چشم دشمن دوختند و یک گام عقب ننشستند‌. وی با اشاره به این که ایران امروز، قوی است، گفت: می خواستند ما را منزوی کنند و تحریم اقتصادی یک واقعیت جهانی بود. کشتی های ما را می زدند و تا نزدیم آرام نگرفتند. یکی از کارهای ما آرام کردن دشمن بود. نفت ما را می خواستند سرقت کنند و بچه های ما با دل شیر با آن ها روبرو شدند و کشتی نفت ما را از آن ها گرفتند. کشتی های ما را توقیف کردند و ما نیز کشتی های آن ها را توقیف کردیم و از کرده خود پشیمان شدند. قوی که باشی انزوا را پشت سر می گذاری. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات اخیر نیز گفت: در انتخابات هم دشمن شروع کرد به زخم زبان که مشارکت پایینی داشتید اما در عرض سه یا چهار روز، ملت به صحنه بازگشتند و مشارکت از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد رسید. دوباره محاسبات دشمن بر هم ریخت و دشمن، آرام گرفت.

هربار باید نظریات دشمن را باطل کنیم

وی تاکید کرد: این انتخابات اخیر نمونه یک مردم‌ سالاری دینی و دموکراسی آشکار در جهان بود. حتی با یک صدم اعشار، میزان مشارکت را اعلام کردند و اعداد را گرد نکردند. این یعنی امانت داری و سلامت. بسیاری می گفتند این انتخابات مهندسی شده است اما تمام این حرف ها باطل شد و هربار باید نظریات دشمن را باطل کنیم این را ادامه می دهیم تا خاموش شوند. سرلشکر سلامی خطاب به جوانان حاضر در  افتتاحیه طرح ولایت گفت:  ما در مسیر رفتن هستیم و شما باید بیرق را دست بگیرید و پایه های تمدن اسلام و ایران را زنده کنید. شما می توانید و امید ما به شماست. هرگز سست نشوید. ما سختی های خطرناک را پشت سر گذاشته ایم البته هنوز با مشکلات در ستیز هستیم ولی به اعتماد به نفس قوی داریم و می دانیم که می توانیم همه مشکلات را با الفت بخشیدن به دل ها حل کنیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.