نویسنده‌ای که تبیین‌گر مشخصات «انسان انقلاب اسلامی» است


زندگینامه‌هایی که محسن مومنی نوشته، در پی تعریف و توصیف و تبیین مشخصات «انسان انقلاب اسلامی» است؛ همان که امام خمینی کبیر از آن به عنوان معجزه انقلاب یاد فرمودند.

4/15/2019 8:55:21 AM
کد خبر: 1516

به گزارش سارنا به نقل از فارس، محمد حمزه‌زاده، نویسنده و از دوستان قدیمی محسن مومنی شریف، نویسنده کتاب «در کمین گل سرخ» در متنی که در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد، نوشت: همین روزها ان‌شاالله یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «در کمین گل سرخ»، نوشته محسن مومنی شریف منتشر خواهد شد. به این بهانه، این چند جمله را می‌نویسم.

محسن مومنی شریف یک نویسنده ذاتی است. عرض و عمق زندگی شخصی‌اش زیاد است. از روستا به شهر آمده و ضمن برخورداری از صداقت و زلالی روستایی، زندگی و روابط مردمان شهری را ذره ذره کشف و تجربه کرده است. جنگ دیده، سرد و گرم روزگار را چشیده و به قول سیدمرتضی آوینی زندگی در دامنه آتشفشان را انتخاب کرده است. او یک نویسنده مسؤول است. آثارش طنزآمیز است، اما قصد طنزنویسی ندارد؛ نوشته‌هایش جذاب و سرگرم‌کننده است، اما قصدش از نوشتن، سرگرمی نیست. او با افتخار، یک نویسنده ایدئولوژیک است.

 

آثار او در میان کتاب‌های منتشر شده دیگران، با رعایت نصاب وضعیت کتاب و کتابخوانی کشور، پرفروش و پرچاپ است؛ چه زندگینامه‌ها، چه رمان‌ها و چه مجموعه داستان‌ها، مرزهای ۱۰ و ۱۵ و ۲۰ چاپ را گذرانده‌اند.

مومنی شریف، آدم‌ها و وقایع را آن‌طور که کشف کرده و زیسته، می‌نویسد؛ به همین دلیل، شخصیت‌هایش باورپذیر و زنده‌اند.

زبان و ضرب‌آهنگ و ذائقه مخاطب را می‌شناسد و وقتی آثارش را می‌خوانی، یک واقع‌گرایی خیره‌کننده در آن‌ها می‌بینی. شخصیت‌هایی که آفریده یا تصویر کرده با کمترین استفاده از توصیف و تعریف، قد راست می‌کنند و جلوی مخاطب می‌ایستند. اطناب در آثار او راهی ندارد. در استفاده از کلمات و تعابیر صرفه‌جوست، اما آن‌چه انتخاب می‌کند، بهترین است.

زندگینامه‌هایی که مومنی نوشته، در پی تعریف و توصیف و تبیین مشخصات «انسان انقلاب اسلامی» است؛ همان که امام خمینی کبیر از آن به عنوان معجزه انقلاب یاد کرد.

کتاب «در کمین گل سرخ» نقطه عطفی در کارنامه نوشتاری محسن مومنی شریف است و انتشار یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب او، نقطه عطفی در زندگی ادبی او خواهد بود ان‌شاالله.

مراسم تقدیر از محسن مومنی شریف، نویسنده کتاب «در کمین گل سرخ» با موضوع زندگینامه داستانی شهید صیاد شیرازی، فردا سه‌شنبه ۲۷ فروردین از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه همزمان با برگزاری هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب در قطعه ۲۹ بهشت زهرا برگزار می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.