نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با ۱۲۶ طرح نوآورانه افتتاح شد


نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور شخصیت‌های فرهنگی قرآنی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد. قرار است در این دوره از نمایشگاه بخش بین‌الملل نمایشگاه ارتقاء پیدا کند و ۱۲۶ طرح نوآورانه در رابطه با مفاهیم و دستاوردهای قرآنی اجرا شود.

5/12/2019 8:19:32 AM
کد خبر: 1759

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور شخصیت‌های فرهنگی قرآنی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد. قرار است در این دوره از نمایشگاه بخش بین‌الملل نمایشگاه ارتقاء پیدا کند و ۱۲۶ طرح نوآورانه در رابطه با مفاهیم و دستاوردهای قرآنی اجرا شود.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد امروز شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در آئین افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی، سیده فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مدیران و چهره‌های فرهنگی قرآن در ضلع جنوبی مصلی تهران در مجموعه چهل سرا برگزار شد، اظهار کرد: برای برپایی نمایشگاه امسال از ماه‌های گذشته برنامه‌ها و طرح‌هایی را به صورت عملیاتی در دستور کار قرار دادیم و تمام جزئیات برگزاری نمایشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بخش سیاست‌های اجرایی نمایشگاه چند جنبه به صورت خاص مدنظر قرار گرفته است که از جمله این جنبه‌ها تقویت جنبه‌های مردمی نمایشگاه و جلب مشارکت سایر نهادها با هدف ارتقا جنبه‌های ملی نمایشگاه است. امسال نمایشگاه ملی‌تر و بین‌المللی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تاکید بر این موضوع که نهادهای مختلفی همچون شهرداری، شورای شهر، خانه کتاب و… در اجرای برنامه‌های نمایشگاه با ما همکاری داشته‌اند، گفت: امسال تلاش کرده‌ایم تا بازده فعالیت‌ها و تأثیرگذاری ایام نمایشگاه به ماه‌های قبل و بعد از نمایشگاه گسترش پیدا کند. ما درصدد بوده‌ایم که توجه خاصی به جنبه‌های بصری نمایشگاه داشته باشیم و امسال فضای نمایشگاه را کوچک‌تر کرده‌ایم و به سمت کیفی‌سازی بیشتر حرکت کرده‌ایم. اگرچه از فضای نمایشگاه کاسته شده است ولی در عوض استفاده بهینه‌ای از این فضا می‌شود. امسال ۳۸ هزار متر مربع فضای مفید در ۱۴ بخش نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم.

فقهی‌زاده یادآور شد: حدود ۷۰۰ طرح برای این دوره از نمایشگاه ارسال شد که از این تعداد ۱۲۶ طرح مورد تصویب واقع شد. نمایشگاه امسال از فردا تا شب ۱۹ ماه مبارک رمضان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نمایندگان ۱۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و نشست‌های تخصصی به صورت محدودتر ولی با کیفیت‌تر در کنار کارگاه‌های مختلف برگزار می‌شود. همچنین برای دومین بار برگزاری نشست‌های تخصصی تحت وب را تجربه خواهیم کرد. سعی کرده‌ایم در این نمایشگاه صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داشته باشیم و عملیات الکترونیکی در حوزه اجرای نمایشگاه به منصه ظهور برسد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد، از اساتید و قرآن‌پژوهان کشور با تاکید بر این مطلب که نظام ما یک نظام قرآنی بوده است و ماه رمضان ماهی است که تشرف و عظمت و بزرگی قرآن نماد و جلوه‌ای پیدا می‌کند، اظهار کرد: بیش از ۵۰ بار در قرآن آمده است که قرآن هدایت‌گر است و همچنین ۷۲ بار نیز در قرآن به این موضوع اشاره شده است که قرآن ذکر است. ما باید نحوه زندگی خود را از قرآن بیاموزیم. قرآن کتاب شفا و ذکر است. اقامه قرآن یعنی متبلورسازی مفهوم قرآن در صفحه ذهن و زندگی.

وی یادآور شد: عمل به قرآن و عمل به فرمایشات رسول‌الله بسیار مهم است. قرآن برای عمل است نه فقط برای تفسیر و قرائت. همه ما در رابطه با منفور بودن و بد بودن غیبت شنیده‌ایم. امام موسی صدر تفسیر لطیفی در مورد غیبت دارد. اینکه با غیبت ما هویت فرد را از بین می‌بریم و این کار حرامی است. این همه غیبت که در فضای مجازی رخ می‌دهد کار نادرستی است که ما باید از آن دوری کنیم. غیبت اهرم شیطان است و شایعه‌پراکنی تکیه‌گاه شیطان. ما باید با توجه به آیات و مفاهیم قرآنی از این شایعه‌پراکنی‌ها فاصله بگیریم. از خدا بخواهیم که در این ماه به اندازه فهم قرآن به ما لطف و عنایت کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.