آخرین جزئیات از پرونده نجفی


مادر میترا استاد وقتی متوجه شد دامادش عامل قتل میترا بوده گفت: من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم. او گفت: دخترم ساعت ۴ و نیم بامداد سه‌شنبه ۷ خرداد و درست ساعاتی قبل از این‌که به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است.

5/29/2019 12:57:16 PM
کد خبر: 1894

محمد علی نجفی شهردار اسبق پایتخت ۱۰ ساعت پس از قتل همسر دومش در برج معروف سعادت آباد با پای خود به اداره آگاهی تهران رفت و به این جنایت اعتراف کرد.

به گزارش سارنا به نقل از انتخاب، محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، در این باره گفت: محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران، در تحقیقات اولیه گفته است که به دلیل اختلافات خانوادگی همسرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده است.

طبق اظهارات متهم، او چندین تیر شلیک کرده است که دو تیر به همسرش برخورد کرده و یک تیر نیز به کاشی حمام برخورد کرده و پس از کمانه کردن به پای خودش اصابت کرده و او را زخمی کرده است.

مادر میترا به روزنامه ایران گفت: میترا لیسانس حسابداری داشت و قبل از ازدواج با نجفی به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد. حتی در فیلمی به نام «باران» هم بازی کرده بود و جایزه هم گرفته بود. ۶ یا ۷ ماه قبل بود که به عقد نجفی درآمد. پسرش همیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند. دخترم حتی ساعت ۴ و نیم بامداد سه‌شنبه ۷ خرداد و درست ساعاتی قبل از این‌که به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است.

او ادامه داد: او را دلداری دادیم و گفتیم که به خاطر مهیار (پسرش) حرفی نزند. مهیار امتحان ریاضی داشت و این درگیری‌ها در روحیه او تأثیر می‌گذاشت. همسر سابق میترا مهندس است و او به خاطر مشکلات شخصی که با همسر سابقش داشت از او جدا شد. دیروز صبح مهیار هراسان تماس گرفت و خبر مرگ میترا را داد.

این زن وقتی متوجه شد دامادش عامل قتل میترا بوده گفت: من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.

آخرین جزئیات از قتل

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ درخصوص نامه کشف شده در محل جنایت که محمد علی نجفی در این نامه به صراحت به قتل همسر دوم خود میترا استاد اعتراف کرده بود و محتوا نامه گفت: در نامه نجفی مدعی شده بود که همسرش به او خیانت کرده و بارها خواستار طلاق از استاد در پس این خیانت بوده است ولی میترا استاد حاضر به جدایی حتی با مهریه مناسب نبود که در نهایت با ادامه ارتباط میترا استاد با فردی که نجفی مدعی به ارتباط آنها بود انگیزه این جنایت رقم خورده و در نهایت با شلیک گلوله ها به پایان زندگی میترا استاد ختم شده است.

او ادامه داد: در صحنه جنایت گوشی تلفن همراه مقتوله پیدا نشد که احتمال این وجود داشت که نجفی هنگام خروج از محل جنایت گوشی را همراه خود برده باشد؛ ولی بعد از مراجعه ماموران به خانه دیگر که قصد بازداشت نجفی را داشتند با گوشی های میترا استاد در آن خانه مواجه شدند.

نجفی: یکساعت قبل از معرفی خودم به پلیس می‌خواستم خودکشی کنم / قصد کشتن نداشتم

محمد علی نجفی صبح امروز با ورود به دادسرای جنایی تهران در مسیر تحقیقات قضایی مدعی شد همسرش میترا استاد صدای او را برای نهاد‌های امنیتی کشور ارسال می‌کرد.

ساعت ۱۱ صبح امروز هشتم خرداد ماه محمد علی نجفی وارد دادسرای جنایی تهران شد و با جای گرفتن مقابل محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران از نحوه قتل همسرش میترا استاد و علل وقوع این جنایت گفت:: محمد علی نجفی در ابتدای جلسه بازپرسی مدعی شد یکساعت قبل از معرفی خود به پلیس می‌خواستم خودکشی کنم، ولی منصرف شدم. قبل از اینکه خود را به ماموران تسلیم کنم به قم و سرقبر پدرم رفتم.

وی مدعی شد: همسرم صدای مرا برای نهاد‌های امنیتی کشور ارسال می‌کرد. بر سر همین موضوع با ایشان به شدت درگیری داشتیم. بار‌ها تاکید کردم که از یکدیگر جدا شویم، ولی حاضر به جدایی نبودند.

محمد علی نجفی در ادامه تاکید کرد به هیچ عنوان قصد کشتن همسرم را نداشتم؛ قصد تهدید داشتم، وقتی مرا با اسلحه به دست دید؛ ترسید و دستش را دور گردنم انداخت همین باعث شلیک گلوله‌ها شد.

نجفی شهردار پیشین تهران که در پی اعتراف به قتل همسر دوم خود برای انجام بازپرسی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شده است گفت: مهریه همسرم ١٣٦٢ سکه بود و هر چقدر اصرار می‌کردم که از یکدیگر جدا شویم، قبول نمی‌کرد.

وی افزود: یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داده است که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است.

شهردار پیشین تهران گفت: بعد از این حادثه به سر خاک پدر و پدربزرگم رفتم که خود را بکشم؛ اما زمانی که با خود فکر کردم به این نتیجه رسیدم که قانون راه بهتری است و تصمیم گرفتم که خود را معرفی کنم.

متهم گفت: از وقتی که به عقد من درآمد از اردیبهشت پارسال تا دیروز مسائل ناموسی نبود، اما تهدید ناموسی زیاد می‌کرد و یکی از اصلی‌ترین مسائل دعوای ما همین موضوع بوده است. هر وقت صحبت از طلاق می‌کردیم شروع به شکستن وسایل خانه می‌کرد و با کارد حمله می‌کرد.

نجفی افزود: این اواخر گفتم من حاضرم هر چه دارم بدهم تا مهریه‌ات را پرداخت کنم اما می‌گفت می‌خواهم کاری کنم که از زندگی بیزار شوی.

شهردار پیشین تهران گفت: من به قصد کشتن نرفتم و می‌خواستم بترسانمش.

کالبدشکافی جسد میترا استاد/ اعلام جزئیات به‌زودی

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از اعلام جزئیات بررسی جسد میترا استاد به مرجع قضایی تا ساعاتی دیگر خبر داد.

مسعود قادی پاشا، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با آخرین جزئیات بررسی پرونده میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران اظهار داشت: جسد متوفی شب گذشته به پزشکی قانونی استان تهران انتقال یافت.

وی افزود: از صبح امروز اقدامات کارشناسی تخصصی بر روی جسد آغاز شده است و جسد متوفی کالبدشکافی شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به حضور کارشناسان پزشک قانونی در بررسی این پرونده، گفت: جزئیات قتل از طریق بررسی جسد انجام گرفته و نتیجه تنها به مرجع قضایی اعلام می‌شود.

قادی پاشا خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی‌های صورت گرفته بر روی جسد میترا استاد تا ظهر امروز به مرجع قضایی اعلام خواهد شد.

محمدعلی نجفی، صحنه قتل را بازسازی می‌کند

در پی قتل میترا استاد از سوی محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران وی صبح امروز با لباس متهمان تحت نظر پلیس اگاهی به دادسرای جنایی منتقل و به پرسش های قاضی ویژه قتل تهران پاسخ گفت.

به گزارش الف، پس از تحقیقات اولیه و صدور قرار بازداشت موقت و تحقیقات اولیه در خصوص انگیزه‌های این جنایت، قاضی دادسرا دستور بازسازی صحنه جنایت و نحوه شلیک به مقتول (میترا استاد) را به شعبه ۱۰ پلیس اگاهی صادر کرد تا این پرونده پس از تکمیل به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شود.

همسر اول نجفی: میترا بار‌ها شوهرم را تهدید کرده بود که به ما اسید بپاشد و ضربه بزند

همسر اول و دختر محمد علی نجفی امروز صبح در دادسرای امور جنایی تهران اطلاعاتی عجیب از یکسال گذشته وی و میترا استاد ارایه دادند.

همسراول نجفی که از دستگیری شوهرش خیلی ناراحت بود با تاکید بر اینکه آنها از هم طلاق نگرفته و هنوز هم عاشقانه شوهرش را دوست دارد گفت: من و همسرم 42 سال با هم زندگی کرده ایم و هیچ مردی به مودبی ایشان ندیده ام.

وی افزود: شوهرم همیشه به من احترام می گذاشت حتی برای سوار شدن به آسانسور ابتدا با احترام کناری می ایستاد تا من داخل بروم و بعد خودش همراهم می آمد.

این زن با ناراحتی ادامه داد: شوهرم ناگهان عوض شد باور ندارم این اتفاق افتاده باشد آرام تر از شوهرم کسی را سراغ ندارم او از وقتی با میترا استاد ازدواج کرد دیگر مرد سابق نبود دیگر اجازه نداشت به من و دخترش سر بزند تحت فشار بود حتی یکبار گفت شاید برای خلاصی از رفتارهای میترا مجبور به طلاق بشویم اما دلش به این کار نبود میترا بارها شوهرم را تهدید کرده بود به ما که خانواده اش هستیم اسید بپاشد و ضربه بزند و شوهرم برای اینکه ما در امان باشیم و حساسیتی وجود نداشته باشد رابطه مان را قطع کرده بود .

وی افزود: در نامه هایی که به دخترم داده نوشته که مراقب مامدرتا باش او مرد خوبی است و می دانم الان تحت چه فشار عصبی ای است میترا یکسال فقط شوهرم را تهدید می کرد هنوز دلیلش را نمی دانم اما از وضعیت شوهرم خیلی نگرانم او حقش این نبود مردی بزرگ با اخلاق که ناگهان عوض شد و به خودش لطمه بزرگی زد.

پسر میترا استاد: نجفی همه اموالش را به نام دخترش کرده بود و مادرم سر این موضوع با او درگیری داشت

مهیار درباره اختلاف نجفی با مادرش هم گفته «مادرم به خاطر مال و اموال با نجفی اختلاف داشت تا جایی که می‌دانم او همه اموالش را به نام دخترش کرده بود و مادرم سر این موضوع با او درگیری داشت.»

روزنامه ایران در گزارشی ابعاد دیگری از جزئیات قتل میترا استاد٬ همسر محمد‌علی نجفی شهردار سابق تهران را منتشر کرد.

این روزنامه به نقل از مادر میترا استاد نوشته که نوه‌اش «همیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند.»

این مادر افزوده «دخترم حتی ساعت ۴ و نیم بامداد سه‌شنبه ۷ خرداد و درست ساعاتی قبل از این‌که به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است.»

وی گفته « من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.»

روزنامه ایران همچنین به نقل پسر میترا استاد نوشته «چند روز قبل به این خانه آمدیم. این خانه متعلق به دوست نجفی بود که به مدت یک سال در اختیار ما گذاشته بود تا در آن زندگی کنیم.»

این پسر ۱۳ ساله ادامه داده «نجفی خیلی اخلاقش تند بود و دست بزن داشت. چندین بار قصد کتک زدن مادرم را داشت حتی یکبار خواستم مانعش شوم، اما در این درگیری انگشت دستم شکست.»

به گفته وی «مادرم حدود یک سال و دو ماه قبل با نجفی در حزب آشنا شد. مادرم می‌گفت: من اشتباهی روی صندلی او نشسته بودم و همین موضوع باب آشنایی ما را فراهم کرده بود.»

او ادامه داده که «من با ازدواج آن‌ها مخالف بودم، اما چند ماه بعد هم به عقد نجفی درآمد. از وقتی به این خانه آمدیم او همیشه با ما زندگی می‌کرد، چون بیکار بود و بیشتر اوقات خانه بود.»

مهیار درباره اختلاف نجفی با مادرش هم گفته «مادرم به خاطر مال و اموال با نجفی اختلاف داشت تا جایی که می‌دانم او همه اموالش را به نام دخترش کرده بود و مادرم سر این موضوع با او درگیری داشت.»

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.