آنکارا: دادستان کل عربستان جواب سوال‌های مربوط به مکان جسد خاشقجی را نمی‌دهد


یک منبع در داستانی کل ترکیه اعلام کرد که دادستان کل عربستان جواب سؤال‌های مربوط به محلی که جسد جمال خاشقجی را در آنجا پنهان کرده‌اند، نمی‌دهد.

10/31/2018 2:47:35 PM
کد خبر: 194

یک منبع در داستانی کل ترکیه اعلام کرد که دادستان کل عربستان جواب سؤال‌های مربوط به محلی که جسد جمال خاشقجی را در آنجا پنهان کرده‌اند، نمی‌دهد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، منبعی در دفتر دادستان کل ترکیه اعلام کرد: بازجویی‌های صورت گرفته از ۱۸ متهم در پرونده کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول هیچ چیز جدیدی به تحقیقات اضافه نکرد. سعود المعجب، دادستان کل عربستان به سؤالات درباره مکانی که جسد خاشقجی را در آنجا پنهان کرده‌اند یا هویت همدست محلی یا تحویل افراد متهم به ترکیه جواب نمی‌دهد.

این منبع اعلام کرد که نشست روز سه‌شنبه با المعجب مثبت و راضی کننده نبود.

اما روزنامه عکاظ عربستان امروز نوشت، عربستان اظهارات بازداشتی‌های پرونده خاشقجی را به مقامات ترکیه تحویل داده است.

این روزنامه اخبار مبنی بر اینکه دادستان عربستان مدرکی از اظهارات بازداشتی‌های این پرونده را در اختیار ترکیه نگذاشته است رد کرد و نوشت: رسانه‌ها بعدا تاکید کردند که عربستانی‌ها اظهارات متهمان و اطلاعات لازم را در این خصوص به ترکیه‌ای‌ها داده‌اند.

این روزنامه همچنین نوشت، دو طرف بر ادامه تحقیقات تا زمان روشن شدن ابهامات توافق کرده‌اند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد، دادستان سعودی شب گذشته نیز با مسؤولان سازمان اطلاعات ترکیه در استانبول نشست داشت.

دادستان عربستان در ساعات پایانی شب گذشته هتل محل اقامت خود را ترک کرده و به مقر منطقه‌ای سازمان اطلاعات ترکیه در استانبول رفت و با مقامات سازمان اطلاعات ترکیه درباره قتل خاشقجی مذاکراتی را انجام داد.

دادستان کل عربستان در پی پرونده خاشقجی به ترکیه سفر و با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و نشستی یک ساعته داشت.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه سه‌شنبه عربستانی‌ها را به حمایت از قاتل متهم کرد و خواهان فاش کردن هویت همدست محلی شد که در پنهان کردن جسد خاشقجی دست دارد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.