ست ضد لخته خون ساخته شد/ امکان استفاده در مواقع اورژانسی


محققان کشور موفق به ساخت ست های ضد لخته خون شدند این تجهیز پزشکی کاربردی و مقرون به صرفه بوده و در مواقع اورژانسی استفاده می شود.

6/22/2019 10:40:27 AM
کد خبر: 2075

به گزارش سارنا، میلاد ملکی، مخترع ست خون ضد لخته و دانشجوی دانشگاه سراب تبریز در گفتگو با مهر اظهار کرد: وقتی از کیسه خون به بدن بیمار خون می‌زنیم در فیلترهای که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد، خون لخته شده و این باعث می‌شود که ست خون را تعویض کنیم.

وی افزود: از این رو به دنبال این موضوع، ست دیگری به دست بیمار می زنیم که این باعث مصرف بیش از حد ست خون خواهد شد.

این محقق با بیان اینکه این روش کنونی صرفه اقتصادی ندارد و باعث هدر رفتن خون می‌شود، گفت: در برخی اوقات نیز بیمار در حین خون گیری فوت می‌کند و به دلیل اینکه خون لخته می‌شود بلااستفاده می‌شود.

وی افزود: به واسطه این ست جدید، خون لخته نمی‌بندد و می‌توان مجدداً از خون مورد نظر برای فردی که خون نیاز دارد، استفاده کرد.

ملکی با تاکید بر اینکه این ست ضد لخته خون نمونه داخلی و خارجی ندارد، بیان کرد: این ست که ثبت اختراع شده در دانشگاه تبریز به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از این ست‌های ضدلخته خون گفت: در هنگام هواگیری در ست خون‌های عادی احتمال لخته زدن خون زیاد است و اگر خون لخته شود باید دوباره از بیمار رگ گیری کنیم. این باعث هدر رفتن خون داخل کیسه و از دست دادن زمان می‌شود.

این مخترع تاکید کرد: همچنین مجدداً باید از بیمار رگ گیری کرد که دچار رنجش و اذیت فرد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح چنین مشکلاتی را برطرف کرده است، بیان کرد: هدف اصلی این طرح حل مشکل لخته شدن خون و کمک به اقتصاد درمانی است که مراتب تعویض و هدر رفتن خون را رفع می‌کند

به گفته وی، این ست لخته خون از تجهیزات مورد نیاز است که ثبت اختراع شده و در مواقع اورژانسی بسیار کاربرد دارد.

 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.