ایهود باراک: اسرائیل در لحظه پیش از فروپاشی دموکراسی قرار دارد


نخست‌وزیر اسبق اسرائیل اعلام کرد، این رژیم در لحظه پیش از فروپاشی کامل دموکراسی قرار دارد و این مسئله خطرناک‌تر از تهدید ایران برای اسرائیل است.

7/7/2019 3:30:20 PM
کد خبر: 2203

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا به نقل از روسیا الیوم، ایهود باراک، نخست وزیر اسبق اسرائیل حدودا پس از گذشت دو هفته از اعلام تاسیس حزب جدید خود،‌ نام این حزب را "اسرائیل دموکراتیک" اعلام کرد. وی از طریق اظهاراتی در شبکه‌های مجازی نوشت: اسرائیل در لحظات جدایی از دموکراسی به سر می‌برد و به منظور دمیدن امید تازه‌ای، حزب جدیدی تشکیل داده و نام "اسرائیل دموکراتیک" را بر آن نهادیم.

در حزب جدید ایهود باراک، یائیر جولان، معاون رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل، پرفسور یفعات بیتون و نوعا روتمان، نوه اسحاق رابین، نخست وزیر اسبق اسرائیل حضور دارند.

باراک افزود: اسرائیل در لحظه پیش از فروپاشی کامل دموکراسی قرار دارد و این یک تهدید استراتژیکی است که اهمیتش برای اسرائیل کمتر از تهدید ایران نیست.

وی تاکید کرد: تأسیس این حزب به منظور دمیدن امید و شجاعت به اسرائیل، اتحاد و بازگرداندن آن به مسیر خود است، ما اسرائیل دموکراتیک هستیم.

نخست وزیر اسبق اسرائیل که فعالیت سیاسی ۱۶ ساله را کنار گذاشته بود، بار دیگر با اعلام تأسیس حزب سیاسی جدید وارد عرصه سیاست شد. اما وی انتقادات بسیاری از افراد از جمله ایلی کوهن، وزیر صنعت و اقتصاد اسرائیل را برانگیخت که گفته بود: باراک بدترین و ناموفق‌ترین نخست وزیر اسرائیل است و تلاش می‌کند نحوه اداره کشور را به همه آموزش دهد و در پایان امسال، آخرین نفس خود را خواهد کشید.

پس از اینکه باراک از بازگشت مجدد خود به عرصه سیاست آن هم پس از دو سال کناره‌گیری خبر داد، بر اساس نظرسنجی که روزنامه هاآرتص اسرائیل انجام داد، حزب باراک در انتخابات پارلمانی اسرائیل (کنست) که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، شش کرسی را به دست خواهد آورد.

این روزنامه در ادامه نوشت: حزب چپگرای اسرائیل با ۶۲ د رصد آرا بیشترین شانس را برای تشکیل دولت دارد و در مقابل حزب راستگرا به رهبری حزب لیکود و به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ۳۸ درصد آرا را برای تشکیل دولت به دست خواهد آورد که در انتخابات اخیر کنست ۳۶ کرسی را از آن خود کرده بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.