ترودو در واکنش به ترامپ: این قطعا شیوه‌ مدیریت امور در کانادا نیست


نخست‌وزیر کانادا نیز با انتقاد از توییت‌های نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه قانونگذاران کنگره این کشور خطاب به ترامپ گفت: «این شیوه درست مدیریت امور نیست».

7/17/2019 8:17:44 AM
کد خبر: 2301

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا نیز به صف منتقدان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل توییت‌های توهین‌آمیز اخیرش پیوست و گفت که این قطعا شیوه‌ مدیریت امور در کانادا نیست.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، ترودو در کنفرانس خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اشاره توییت‌های نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «من تصور می‌کنم که مردم کانادا و سراسر جهان دقیقا می‌دانند که دیدگاه من در خصوص این اظهارات خاص چیست. این شیوه‌ای نیست که ما با توسل به آن امور را در کانادا اداره می‌کنیم».

نخست‌وزیر کانادا در ادامه بدون اینکه به این موضوع کوچکترین اشاره‌ای کند که از نظر وی اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا نژادپرستانه بوده، گفت: «یک شهروند کانادایی، یک کانادایی است، یک کانادایی. تنوع قومیت در کشور ما یکی از بزرگترین نقاط قوت و منشأ غرور و افتخار کانادایی‌هاست و من همچنان به دفاع از آن ادامه خواهم داد».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در اظهاراتی نژادپرستانه در توییتر نوشت: «جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هرکجای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشنی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین افزود: «چرا آنها به مکان‌هایی که از آن آمده‌اند برنمی‌گردند و به ترمیم مکان‌های کاملاً از هم گسیخته و آلوده به جرم کمک نمی‌کنند. سپس برگردند و به ما نشان دهند چگونه این کار را باید انجام داد. این مکان‌ها به‌شدت به کمک شما نیاز دارند. شما نمی‌توانید به قدر کافی سریع بروید. مطمئن هستم نانسی پلوسی بسیار خوشحال خواهد شد که ترتیبات سفر مجانی شما را فراهم کند».

اگرچه رئیس‌جمهور آمریکا در توییت‌های خود به طور مشخص از قانونگذاران دموکراتی را که خطابش به آنها بود، نامی نبرده بود اما این اظهارات وی، در یکی دو روز گذشته باعث افزایش تنش‌ها میان «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «ایلهان عمر» نماینده سومالیایی‌تبار ایالت مینسوتا، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده پورتوریکویی‌تبار نیویورک، «رشیده طلیب» نماینده فلسطینی‌تبار نماینده فلسطینی‌تبار ایالت میشیگان و «آینه پرسلی» نماینده ایالت ماساچوست شده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه به شدت از اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره گروهی از نمایندگان ترقی‌خواه کنگره انتقاد کرده و این اظهارات را سخنانی «جنون آمیز» توصیف کرده و تاکید کرد که برنامه ترامپ این است که «دوباره آمریکا را سفید(پوست) کنیم».

این توییت‌های نژادپرستانه ترامپ با واکنش تند مقامات کنگره آمریکا و حتی موجی از خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، طوریکه هشتگ #فرمانده_کل_نژادپرستان و #ترامپ_نژادپرست_است، به موضوع داغ روز یکشنبه توییتر تبدیل شد.

حتی این چهار نماینده دموکرات کنگره آمریکا که ترامپ به آنها توهین کرده بود، در پاسخ به این توییت‌های نژادپرستانه او را با القابی از قبیل «فاسدترین و نالایق‌ترین رئیس‌جمهور» و «قلدر نژادپرست» خطاب قرار دادند.

ترامپ نیز در پاسخ از اظهاراتش دفاع و یک بار دیگر این افراد را به نفرت از آمریکا متهم کرده است. وی در این رابطه گفته است: «آنها می‌توانند بروند. می‌دانید موضوع چیست؟ من اطمینان دارم افراد بسیاری هستند که دلشان برای آنها تنگ هم نمی‌شود. اما آنها مجبورند که کشور ما را دوست داشته باشند. آنها اعضای کنگره هستند».

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.