کسب 14 مدال توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای «کامپیوتر» و «نجوم و اخترفیزیک»


دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی «کامپیوتر» و «نجوم و اخترفیزیک» موفق به کسب 14 مدال رنگارنگ شدند.

8/10/2019 3:07:28 PM
کد خبر: 2420

به گزارش سارنا، عنایت سالاریان معاون مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی «کامپیوتر» و «نجوم و اخترفیزیک» موفق به کسب 14 مدال رنگارنگ شدند.

وی ادامه داد: در المپیاد نجوم و اخترفیزیک دانش‌آموزان 7 نقره و 3 برنز کسب کردند و در المپیاد کامپیوتر یک طلا و 3 نقره به دست آوردند.

سالاریان اضافه کرد: در المپیاد نجوم و اخترفیزیک، دانیال جلائیان سامانی، علیرضا حیدری، پانیذ حلواچی، امیر محمد مارشال، علی مهربانی، مهیار دست‌مزدی و آریا همتیان موفق به کسب مدال نقره و همچنین راستین رسولی، علیرضا کریمی و حمیدرضا یعقوبی موفق به کسب مدال برنز شدند.

وی افزود: در المپیاد کامپیوتر مهدی جعفری راویز موفق به کسب مدال طلا و ارشیا سلطانی، کسری مظاهری و سید مهرشاد میرمحمدی موفق به کسب مدال نقره شدند.

معاون مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: امسال در المپیاد کامپیوتر، تیم دانش‌آموزان ایران چهارم شد و این در حالیست که رتبه ایران در سال گذشته 14 بود؛ در المپیاد نجوم و اخترفیزیک هم رتبه ایران در سال گذشته اول بود که هنوز نتیجه اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: المپیاد جهانی «کامپیوتر» از 13 تا 20 مرداد در آذربایجان و المپیاد جهانی «نجوم و اخترفیزیک» از 10 تا 20 مرداد در مجارستان در حال برگزاری است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.