۴ مسیر ملی‌پوشان تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو


ملی‌پوشان تنیس روی میز کشورمان از چهار مسیر مختلف می‌توانند سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند.

8/13/2019 8:07:19 AM
کد خبر: 2435

به گزارش سارنا، پیمان حسنی، دبیر فدراسیون تنیس روی میز در گفت‌وگو با تسنیم درباره مسیر ملی‌پوشان تنیس روی میز کشورمان برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: چیدمان برگزاری مسابقات انتخابی نسبت به دوره‌های قبلی کمی متفاوت شده است و مسیرهای متفاوتی را برای این کار در نظر گرفته‌اند. ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که در المپیک توکیو شاهد برگزاری مسابقات میکس دوبل علاوه بر انفرادی و تیمی خواهیم بود. این مسئله باعث شد تا فدراسیون جهانی تعدادی از سهمیه‌های انفرادی قاره‌ها را کم کند و به میکس دوبل اختصاص بدهد. برای مثال سهمیه قاره آسیا از 11 به شش بازیکن کاهش پیدا کرد که این کار را کمی برای کشورها در ظاهر سخت کرده است، اما روند مسابقات انتخابی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که شرایط بهتری برای کشورها فراهم است.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبلی 9 تیم برتر رنکینگ جهانی به طور مستقیم در المپیک شرکت می‌کردند و فدراسیون جهانی مجبور بود برای سایر تیم‌ها مسابقه انتخابی برگزار کند، اما حالا قهرمانان شش قاره به همراه میزبان صعود می‌کنند و 9 تیم دیگر از طریق مسابقات انتخابی جواز حضور در المپیک را کسب خواهند کرد. این مسابقه انتخابی قرار است از دوم بهمن ماه به میزبانی پرتغال و میان 64 تیم برتر دنیا برگزار شود.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: البته ژاپن به عنوان میزبان المپیک و آلمان به عنوان قهرمان اروپا در جمع این 64 تیم حضور نخواهند داشت. احتمالاً چین هم قهرمان آسیا می‌شود و این موضوع کمی شانس سایر تیم‌ها را افزایش می‌دهد. به‌هرحال تیم ایران هم در بخش مردان شانس کمی دارد که باید تا دوم بهمن منتظر بمانیم.

حسنی گفت: اگر در مسابقات پرتغال تیم‌هایی همچون کره جنوبی، چین تایپه، هنگ‌کنگ، هند و ... سهمیه بگیرند، عملاً بازیکنان‌شان از مسابقه انتخابی انفرادی آسیا در روز 18 فروردین 99 کنار می‌روند و در صورتی که ملی‌پوشان ایران سهمیه نگرفته باشند، شانس بیشتری در غیاب این کشورهای مطرح برای کسب سهمیه خواهند داشت و این موضوع کارمان را کمی ساده‌تر می‌کند. به‌هرحال نحوه برگزاری مسابقات قرار است شهریور ماه در اندونزی مشخص شود و اگر امکان برگزاری مسابقات در بخش‌های مختلف آسیا فراهم شود، ما شانس زیادی در آسیای میانه خواهیم داشت تا همچون دوره قبلی سهمیه بگیریم.

وی عنوان کرد: پس از مسابقه انتخابی 18 فروردین، دو راه دیگر برای کسب سهمیه المپیک وجود دارد. قرار است یک مسابقه در خرداد 99 به میزبانی قطر و برای کشورهایی که نتوانسته‌اند دو سهمیه را تصاحب کنند، برگزار شود. آخرین راه هم از طریق رنکینگ جهانی است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.