جزئیات اجاره بهای خوابگاه های دولتی و خودگردان


مسئول امور خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به افزایش شهریه خوابگاه های دولتی و خودگردان، گفت: با وضعیت نابسامان اجاره بهای ملک نمی توان آینده خوبی برای خوابگاه ها متصور بود.

8/17/2019 8:44:31 AM
کد خبر: 2454

به گزارش سارنا، محمد لبافی در گفتگو با مهر با بیان اینکه به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، برنامه ای برای افزایش ظرفیت خوابگاهی دانشگاه نداریم، گفت: با این وجود اما، با توجه به فرصت تعمیرات تابستانه، در حال تعمیر، مرمت و بازسازی و تجهیز خوابگاه های موجود هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت ۲ هزار نفری خوابگاه مجردی و ۲۴ نفری خوابگاه متاهلی دانشگاه خواجه نصیر، درباره میزان افزایش احتمالی شهریه ها، اظهار داشت: میزان شهریه خوابگاه های دولتی، همچون سنوات گذشته براساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویان بوده که این صندوق هنوز شهریه جدید را اعلام نکرده است. البته پیش بینی می شود طبق روال هرساله، اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه این امر صورت بگیرد و انتظار می رود شهریه، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.

لبافی شرایط خاص اقتصادی را عامل احتمال افزایش بیش از ۱۵ درصدی نرخ شهریه خوابگاه های دولتی برشمرد و ادامه داد: میانگین شهریه خوابگاه های دولتی ما در سال گذشته، برای اتاقهای ۴ نفره در یک خوابگاه درجه ۲، به ازای هر ترم برای هر دانشجو، حدود ۲۴۰ هزارتومان بود.

لبافی قیمت خوابگاه های خودگردان را تابعی از ظرفیت اتاق ها و کیفیت ساختمان عنوان کرد و درباره افزایش شهریه آنها گفت: تعیین نرخ این خوابگاه ها مستلزم قرارداد اجاره است که هنوز منعقد نشده است.

مسئول امور خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به نرخ یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی شهریه خوابگاه های خودگردان به ازای هر ترم در سال گذشته، از احتمال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی شهریه در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: با وجود نرخ بالای این خوابگاه ها در مقایسه با خوابگاه های دولتی، دانشجویان چندان رضایتی از آن ندارند.

وی افزود: دلیل عمده نارضایتی دانشجویان از این خوابگاه ها، اصولاً به ساختار این فضاها باز می گردد. چراکه ساختمان این خوابگاه ها غالباً مسکونی بوده و شامل اماکنی است که مالکانشان با اخذ مجوز و تغییر کاربری، از این ساختمانها که از استاندارهای خوابگاه برخوردار نیستند، در مناطق مختلف شهر، بعنوان خوابگاه بهره برداری می کنند.

لبافی در پایان با اشاره به وضعیت بودجه که در مقایسه با سال قبل کاهش پیدا کرده است، گفت: این کاهش بودجه، در کنار افزایش شدید تورم، دغدغه ما را برای رفع نیازهای موجود خوابگاهی دوچندان کرده است. از طرفی نیز با وضعیت نابسامان بهای ملک و اجاره بها، نمی توان آینده خوبی برای خوابگاه ها متصور بود. لذا پیش بینی ما این است که متاسفانه فشار وارده به دانشجویان در مقایسه با سال های گذشته، بیشتر خواهد بود و این موجب نگرانی ما و سایر دانشگاه ها است که امیدواریم دولت در این مبحث، حداقل به دانشگاه های دولتی کمک کند.

 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.